Gårdagens spontana träning

Ja, först fick ju Sting ett planerat hoppteknikpass (se tidigare inlägg). Sen på lunchen så åkte vi och badade hundarna. Så Sting studdsade massa i vattnet och Pippi också litegranna. Mysigt! :)

Sen var det tänkt att Sting skulle springa med min lillebror, men blev inte så. Tur var väl det för på kvällen åkte jag och Matilda iväg till klubben för spontan lydnad-och freestyleträning :)

Först fick Sting köra rutan två ggr, så jag kunde gå mina promenader åt både höger och vänster utan att kalla in. Matilda kommenderade "kalla in", för att Sting inte ska gå på TL's kommando heller. Hon låg stilla hela tiden! :) Det var ju bra. Sen blev det även hopp apport och metallapport. :) Gick bra. Sen körde vi freestyleprogramet och hon gjorde det jättefint, tääänk om hon kunde göra så på tävlingen också!

Sen var det Pippis tur då. Hon fick börja med lite fritt följ, gick kalasfint! Ställde sen upp mot rutan, riktade in henne och sa bara "rutan" vips så var hon inne i rutan och jag sa stanna när hon trampa på locket. Hon stog till och med kvar! :D Jättekul! Sen fick hon även köra resten av momenten i tvåan och det är bara lite finslip kvar. Men tror vi skulle kunna ta poäng i allt (ja, rutan är kanske lite frågetecken på, för den har vi inte tränat så mycket liksom). :) Så det börjar ju kännas bra faktiskt. Haha!

Tänk att man alltid tycker att man inte är klar och att det är mycket kvar innan man kan starta. Men när man tänker efter så har man visst helt okej moment ändå. Haha! :) Ska bli kul att testa 2an med Pippi och se hur det går.

Men nu är det dags att sova. Imorn är det halvdag i skolan och då tänkte jag vara kvar en stund för att träna lydnad med hundarna och kanske köra lite agility med Ben om jag hinner få tag på Isabelle. Haha! Helt plötsligt är det ju typ torsdag! :O På fredag hämtar jag honom för att sen ha kvar honom i 3 veckor. Ska tävla honom på lördag bland annat... Ska bli kul det också.

God natt! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0