Freestyle - & HtM tävling!

Idag var det dax igen för en freestyle och Htm tävling! :) Denna gång på Stockholm Södra BK (Skarpnäck HU arrangerade). Förutom freestyle klass 1 tävlade Sting Agria Freestyle Cup kval. Men det vara en start och så räknade man både den officiella tävlingen och AFC kvalet. Skönt att slippa två starter ;)

Först ut freestyle klass 1 med Sting. Hon var lite flamsig igen. Eller hon vägrade typ göra "om" (dvs backa runt mig) och stog bara still istället. SYND! Vi tappade även idag uppflyttning pga det. 7,3p i snitt på utförande och alltså 0,2p ifrån uppflytt idag. Surt! Hon kom 5a i den officiella klassen och 3a i AFC kval! :) Vet dock inte om vi blev kvalade då det är nya freestyleregler i år och AFC reglerna har inte ändrat utifrån dom nya reglerna än.



Efter lång väntar var det dags för Heelwork to music klass 1 med Pippi. :) Var redo att gå in på plan när det var våran tur när jag bli kallad till speakertältet (där även dj'n sitter). Då säger dom: "Vi tror vi fått fel skiva, du ska ha låtnr 32 men det finns bara 12 låtar här". Gooosch! Jag fick låna skivan från mammas jobb (jobbar på en skola) då jag bara har en bränd och det stog i PM att man helst skulle ta med en orfinal då det kanske inte funkade med brända. I CD fodralet ska det finnas två skivor (en med låtar och en med sagor) och jag hade då bara fått den med sagor såklart... Shiet! Till slut löste det sig med att föra över låten från min telefon till dj-tjejens telefon så spelade dom upp den via telefonen.

När vi sen körde så var Pippi duktig! :) Bra att jag lyckades släppa stresskänslan efter det strulet. Det räckte nämligen till en 2a plats och uppflyttning idag! :D Wohoo! KUL!



Är nöjd med båda egentligen. Men blir såklart lite irriterad på att Sting inte kan skärpa sig. OM tycker hon ändå är såå kul att göra! Grr!

Båda fick varsin rosett idag, Sting för 3e platsen i AFC kvalet och Pippi för sin 2a plats i heelwork :) Fiina tjejor <3



Pippi sprang iväg och skällde på något. Då hoppade hon över till området där vi ska så nytt gräs.. lyckades få en rolig bild när hon hoppar ut därifrån ;D hahah!



Nu ska jag och Pippi ladda om inför morgondagens agilitytävling, två hoppklass 1 är det då. Skulle ju sitta fint med någon pinne iaf. :)

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0