Agilitytävling

Idag var det bara jag och Pippi som åkte hemifrån för tävling. Idag var det individuellt klass 1 på Olandstraktens BK. Jag är nöjd med vissa delar men resultatet i sig blev inget att skryta med. ;)

Hoppklassen började idag. Där blev det en krock så jag ramlade. Hahaha! Senare på banan sprang hon förbi ett hinder och jag visade tokigt tillbaka så hon hoppade det från fel håll och disken var ett faktum. Men det jag är nöjd med är att jag kunde göra ett bakombyte på slalom (och hon gick klart hela!) sen så att vid vissa hinder kunde jag skicka henne en bit ifrån!



Agilityklassen kändes riktigt krånglig på två ställen. Men vi testar... Dock gick hon ur slalom! SUCK! Sen kom vi till den första krångliga delen. Tur jag inte gjorde som jag först tänkte för det hade jag aldrig i livet hunnit! Men däremot blev det en fulsnurr och hindret efter den rev hon då. Men inget hopp på mig vid fulsnurren iaf! :D Sen sprang hon förbi ett hinder. Jag visade lite otydligt då jag kom på mig själv med att inte ha bytt som jag skulle.. ;) Men då vi hade fel lät jag henne stå kvar på kontaktfältet på A-hindret och även gungan senare. BRA! Den andra svårigheten var tunneln uppe i hörnet innan gungan (kolla på filmen så förstår ni). Planen var ett framförbyte innan tunneln. Men jag ville gärna skicka ut henne till ingången och sen springa och "möta upp" hennevid slutet på tunneln. Eftersom vi redan hade fel sen innan valde jag att testa så som jag gärna ville göra och hon gjorde det jättebra! :D Häärligt! Dock kom vi i mål med 15 hinderfel och 3,89 tidsfel. Otroligt att det inte blev mer tidsfel med tanke på hur mycket snurrar och tidskrävande saker vi höll på med. Haha! ;) Vissa hopp gör hon superhopp på ;D haha! Ser väldigt kul ut! Men kul att hon har sånt tryck ibland!



Som sagt, vissa delar är jag nöjd med. Men själva resultatet ser ju inte så bra ut. ;) Måste säga grattis till Matilda och Eboni som också tävlade idag och gjorde två suuuuperfina lopp med bara 5 fel i båda (rivningar). När Eboni slutar riva och dom kört ihop sig kommer dom bli farliga på banorna! Länkar till deras lopp: hopp och agility. :)

Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0