Agilitytävling i Avesta

Idag åkte jag och en klasskompis (Rebecca) till Avesta med hennes två hundar, Pippi och så Ben. :) Det var dubblerad klass 1, dvs två agilitylopp och två hopplopp. Så för mig blev det till att springa 8 lopp. ;)

Agilityklass 1A.
Pippi startade först av mina två. Gick sådär.. Hon gick ur slalom (igeeen) och så tog hon a-hindret istället. Så disk där... Sen var det Bens tur. Tog ut honom alldeles för tidigt, och så fick dom problem med balansen. Så jag trodde han skulle vara helt crazy... Men det gick riktigt bra! Vi gjorde ett nollat lopp (första nollan i klassen!) och det räckte till en vinst till och med! :D Grymt häftigt att gå in och vinna första gången vi tävlar tillsammans!

Pippis lopp:



Bens lopp:



Agilityklass 1B.
Även här startade Pippi först av mina två. Hon hade fina KF och gjorde klart hela slalom... Tyvärr sprang hon förbi ett hinder och rev ett annat så 10 fel kom hon i mål med. Ben blev lite crazy här, så jag kortade ner banan litegranna. :)

Pippis lopp:



Bens lopp:



Hoppklass 1B. (Ja, dom körde B först för det var på två banor och B-banan var alltså redan uppbyggd därför blev det så.)
Nu var det Bens tur att starta före Pippi. Lite mer kontroll det här loppet, men med två rivningar och en vägran blev det summa 15 fel. Pippi fick lite slalomstrul och senare i banan gjorde jag ett byte (som jag inte skulle göra) och det blev lite tokigt, så fel tunnel inång = diskad.

Pippis lopp:



Bens lopp:



Hoppklass 1A.
Nu hade jag jättetajt mellan starterna, så jag flyttade fram Ben så han startade allra först. Inga hundar körde (banvandring på andra banan) innan oss, så han var lite mer koncentrerad. Tyvärr så missade han slalomingången då det gick lite fort där. Men det var det enda som blev tokigt. Så i mål med bara 5 fel! Pippi fick ett allmänt crazy lopp med några få bra grejor :) 21,68 fel.

Pippis lopp:



Bens lopp:



Ben fick en fin rosett :)



Imorn ska jag och Sting tävla freestyle... spännande! Får ta och tagga till lite framför ESC om jag håller mig vaken. Haha!

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Jag tycker att loppen blev väldigt fina! Förutom det loppet där han var lite crazy! :P



Men i övrigt såg det väldigt bra ut :) Ni är så grymma! :D

2011-05-14 @ 19:51:12
URL: http://www.herdingdogs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0