Såååå nära!

Tidigt idag åkte jag och mamma till Gävle BK med Pippi bak i bilen. Det var dax för agilitytävling igen. Först ut var agilityloppet, och där tjuvstartade hon så in i bomben och sen så tog hon fel redan vid hinder nr 3. Fick inte stopp på henne... Suck! Jaja, vissa delar av loppet var fint :)

Efter att medium och small klass 1 kört var det dags för agilityklass 2 och sen var det våran tur att köra hoppklassen. Pippi var sista startande och det var hittills bara 2 nollor. Men jag tänkte inte på det utan skulle köra ett bra lopp i alla fall. Det var en rätt så klurig bana i början med hopp - hopp - 6m lång rak tunnel och så liten sväng. Ni får kolla filmen. Allt hängde på om hon hade lusten att sitta kvar i starten ;) För då skulle det gå bättre iaf. Hon satt så fin så! Tränade mycket på framhoppningen innan ;) Hon har ju inte tjuvat på länge så det blev repetitioner där, och det verkade ju hjälpa iaf! Hon gick verkligen jättefiiiint! :D På filmen ser det dock ut som om hon hoppar på mig innan slalom mend det gör hon inte (och jag är glad att domaren stog så att han såg det också). Dock så river hon sista hindret... bläähhh! Såå onödigt, hade hon inte rivit hade vi nämligen kommit 3a och fått pinne. Istället kom vi 5a utan pinne ;) Men jättenöjd med loppet annars! Men så nära uppflytt vi var idag! Surt...

Film från agilityloppet:



Film från hopploppet:



Imorn tänkte jag åka till SM och kika på främst agilityn, men får se om man kikar på lydnaden också. Men tror inte det. ;) Kollar just nu på filmer från SM'et (dom sände live idag, men svårt att se på det tidigare idag). :) Vilken publik och tryck låter som att det är! :D Ska bli kul imorn hoppas jag. Det är ju finaldagen. Vi har ett Bro-Håbo ekipage vidare till final i lydnad iaf! Kvar att hoppas på i agilityn är Rikard och Lova som ligger 5a individuellt inför morgondagen! :) Heja heja! Han vann SM förra året, hoppas på medalj i år igen!

Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Jennie, Felix & Robin

Vad duktig Pippi har blivit!! :-)

2011-06-20 @ 22:06:26
URL: http://springer.ejneroos.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0