Mer oxerträning för Sting

Efter en mycket regnig morgonpromenad bestämde jag mig för att köra mer oxerträning för Sting, lika bra att köra med jämna mellanrum så kanske vi får resultat snabbare ;) och vi var ju redan genomblöta och uppvärmda. Haha! ;)

Började som förra gången med att hoppa en låg bara och kalla in. Sen höjde jag i två omgångar och hon fortsatte hoppa jättefint utan taxering och konstiga språng :) Hämtade en tumstock för att mäta hur hög den var. Det är så svårt att gissa. Kan ju bara säg att jag blev glatt överraskad när jag mätte bakre bommen till 57cm och Sting fortfarande hade hoppat jättefint! :D Nu var den ju ganska så smal, ca 30 kanske (jag mätte men kommer inte ihåg exakt), främre bommen var något på 40cm om jag minns rätt :)

Då gick vi över till hoppteknikskombinationen som stog uppe. 5 hinder med 6 fötter (stegat så att jag satt häl mot tå i 6 steg) mellan hindrena. Jag tog bort andra och fjärde hindret och mittenhindret satte jag upp till en minioxer. Höjde den lite sen och som högst blev den kanske 40-50? Glömde mäta. Men hon hoppade jättefint och med bra tryck framåt! :D

Som sista övning satte jag upp alla fem hindrena och som femte hinder byggde jag en låg men lite längre oxer. Sting fortsatte hoppa jättefint och bra tryck framåt! :D Jättekul!

Blev mycket hoppande idag för henne men hon var lika pigg ändå hela träningspasset. Det var riktigt kul! Mycket låga hinder iofs, men ändå! :) Jag körde även lite att jag sprang bredvid, och det gick alltså bra ändå! :)

Idag är jag heelt ledig, tror jag ska ägna tiden åt att städa min garderob och byrå, slänga kläder man inte använder så man kan få plats med nya :)

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0