Glömt blogga om träningen

Har ju totalt glömt bort att blogga om agilityträningen vi körde i onsdags. Jag hade egentligen tänkt åka till klubben och träna på torsdagen, men på onsdagen hade jag tid över och vädret var kanon, så åkte iväg då istället! :)

Byggde upp en kombination från SM dag 2, ind agilityklass large. Där det var många som diskade sig! Var ju bara tvungen att testa och se hur det skulle gå för oss. Har gjort en liten skiss så ni ser ungefär vad vi ägnade oss åt ;) Jag la till ett A-hinder och gjorde lite mer än vad som var på SM. :)



Nr 1-6 var ungefär den kombinationen från SM.

Nu ska jag förklara hur jag gjorde. :) Började med hunden på vänster sida och i full fart då det var så man kom på SM'et. Jag gjorde sedan bakombyte på balansen, tunneln låg verkligen kant i kant med balansen... jag ville inte göra framförbyte då jag i så fall skulle visat direkt in i tunneln. Båda hundarna satte det klockrent! Gick aldrig in i tunneln! :D
Efter balansen högerhandling över nr3 och sen varierade jag att antingen göra bakombyte på tunneln eller framförbyte mellan hopp och tunnel. Det var mest med Sting som det blev framförbyte innan tunneln då jag testade att lämna henne i sidled från balansen och kunde på så sätt ta emot henne på andra sidan hindret och då blev ett framförbyte naturligt.
Båda klarade tunnel - hopp bra, ingen av dom gick in i  slalom! Jag tog runt dom till höger efter hopphindret och in i slalom så jag var på deras högersida. Sen testade jag att trycka ut dom upp på A-hindret och dom gjorde det jättefint! :D Sen så ut på hindret och visade tunneln, högerhandling resten. :)

Det var jättekul då båda verkligen var riiiiktigt duktiga! :D Så följsamma och lyssnade bra, fina kontakfält också och perfekt slalomingång! Underbart!

Som avslutning satte jag upp en raka, hopp - oxer - hopp - oxer. För Stings del var hoppen 45-50cm och oxer 40-45 i bakkant och 30cm i framkant. Den fick vara ganska kort också. Så hon fick tryck fram, och hon gjorde det riktigt bra efter någon gång! :D Pippi testade jag att nästan maxa med. Så hoppen på 60cm och oxer 60cm i bakkant och 45cm i framkant och även lite längre. :) Hon gjorde det suuperfint! Sög på jättebra framåt fast jag inte var precis vid hennes sida! Underbart!

Så jag är riktigt nöjd med den träningen. Har tyvärr inte hunnit fixa med filmerna från tisdagens oxer och slalomträning. Hoppas hinna fixa innan jag åker till Gotland på måndag. :)

Men nu är det god natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0