Filmer från skolmästerskapet & resultat från idag

Idag var det agilitytävling (klass 3) på hemmaklubben. :) På fm körde vi small och medium och då satt jag vid datorn. Gick finfint. :)

Sen var det dags för mig och Sting på em. Först hoppklassen. Där lyckades vi dra på oss en vägran då Sting inte riktigt ville runda hindret, men fick henne att runda isället för att hoppa från fel håll ;) Sen var det någon annan sväng som drog ut på tiden. Så totalt 10,45 fel. Men helt klart nöjd med några delar på planen ändå! :D Och ingen disk framförallt!

Sen var det agilityklass och där lyckades Sting av någon anledning toucha in i mig lite... Onödig då det kostade liite tid och såklart 5 fel. Totalt antal fel där blev 5,58 fel. Utan touch och några tajtare svängar hade vi kanske lyckats ta en SM-pinne! Eller i alla fall kommit preciiiis utanför. Men nära skjuter ingen hare ;) Vi försöker imorn igen.

Filmer från idag kommer imorn istället.

Nu lite filmer från skolmästerskapet istället (som jag inte ens haft tid att berätta resultaten från).

Pippi lydnadsklass 2, gick inge vidare. Men nollade bara platsliggning och fjärr den här gången. Men inte så höga poäng på dom andra momenten. Kommer uppdatera på hemsidan med alla betyg så småning om när tid finns. :)



Sting lydnadsklass 3, inte heller så bra. Många nollor, men det var supervarmt. Mest irriterad på rutan då hon första gången på tävling hittade rutan men stannade inte på mitt kommando!! Suuuuuck! Kom dock 2a ändå för det var bara vi och en till i lydnadsklass 3.



Sting freestyle, körde samma program som vi haft tidigare, har inte tränat något sen senaste tävlingen (15/5). Men ändå är jag nöjd, kändes lite bättre än på dom andra tävlingarna. Var 0,2p ifrån uppflyttningspoäng (även om det inte räknas eftersom det är inoff, men så vet ni vilken nivå det var på i protokollet), det fattades på utförandedelen. Lite stopp och skall i programet som drar ner. En 2a plats räckte det till! :)



Pippi hoppklass, blev tyvärr ingen agilityklass då det inte hanns med (hade en tid att hålla oss till). Hunden innan hade kissat i tunneln, så Pippi ville helst inte gå in där. Men nöjd ändå med henne. :)



Sting hoppklass, jätteduktig! Följde mig jättefint och det var verkligen bra uppladdning inför helgen med ett nollat lopp! :D En 2a plats blev det även här :)



Allmästare, vi utsåg även en allmästare. Dom som tävlade alla tre grenarna fick poäng utifrån varje gren och så räknade vi ihop resultatet. Vi gjorde så att lydnaden tog vi snittbetyg på och freestylen tog vi resultatet på och agilityn hade vi poängsystem på placering. :) Även där kom jag och Sting 2a! :) Kom 2a i allt vi var med i helt enkelt, mycket fina priser från sponsorerna!

Nu ska jag ta och rasta hundarna och sen ta mig i säng. En ny tävlingsdag imorn. :)
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0