DPAC regionsfinal med Pippi

Blir ett snabbt inlägg utan så mycket spänning ;) Då dom flesta redan vet via FB. Haha! Men idag åkte jag och Pippi tillsammans med Sophie som sällskap till Kista och SBK Sthlms Avd och Stockholms HU för att tävla regionsfinalen med Pippi. Sting fick stanna hemma och kurera sig inför Gotland. Då hon efter bus med Pippi lyckades göra en lättare sträckning av någon muskel tror jag. Så hon får vila lite så hon orkar köra alla loppen i Visby! :)

Pippi fick 10 fel i agilityklassen (sprang förbi ett hinder och missa ingången på slalom), och i hoppklassen 5 fel då hon sprang förbi ytterliggare ett hinder. Jag måste alltså vara MED henne mera igen.. hon som haft bra ut på sista tiden. Men med dom 15 felen och ev något tidsfel blev det en 2a plats i regionsfinalen och därmed en kvalplats till riksfinalen som går i Göteborg den 20 augusti! :D Spännande!

Doggy Professional bjuder på resan dit och hem, boende på hotell en natt, inträde, åkband och mat på Liseberg, samt frukost + lunch på lördagen! Underbart ju! Jag som tänkte att jag kommer inte åka till finalen om jag kvalar, för det är så mycket kostnader! Men nu ska jag fundera om ang det ;) Så det blir troligtvis en resa till Göteborg i augusti! :D

Här kommer filmen på båda loppen:



Nu ska vi fixa det allra allra sista inför morgondagens resa till Gotland! :D Wiiiie! Inget kan stoppa oss nu! Bilen är packad, och det är bara småsaker kvar! UNDERBART! 24 lopp kommer jag springa nästa helg totalt! Galen mycket. Bästaste Matilda och hennes mamma möter jag och mamma upp innan vi åker på båten och ska bo med dom och alla hundar en vecka!

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0