Visby BK dag 3

Skriver i efterhand nu då det inte fanns tid till att blogga i helgen. :) Nu är vi hemma från Gotland och allt är uppackat, så nu ska jag fixa lite med filmer osv. Men slänger iväg två blogginlägg först om dom två sista tävlingsdagarna, skriver bara lite kort om klasserna. Då jag troligtvis inte kommer ihåg så mycket från dom. ;) Hehe!

Agilityklass 3, Jättefint lopp verkligen! Tyvärr missade hon balansens nedfart. Och fortfarande lite seg så hon fick tidsfel.

Hoppklass 3, En riiiktigt klurig bana där det slutade med bara tre helnollade ekipage! :O Tänk vilken skillnad mot gårdagens hoppklass 3...! Sting fick en vägran någonstans (kommer inte ihåg just nu var). Men vi kämpade på bra. Massa tidsfel dock.

Hoppklass lag, En rolig bana med många tunnlar! Byte av startordning idag då klasserna låg i annan ordning och Pippi skulle köra hopp 1 allra sist på dagen. Den klassen där det gällde att vara pigg. Så jag valde att köra henne sist i laget för att om laget mot förmodan redan skulle vara diskat så kunde Pippi korta ner banan och spara på krafterna. Sting börjar med att nolla med 2,11 i tidsfel bara! :D Tyvärr så diskar sig både Eboni och Ben och Pippi får då en kortare bana och jag diskar henne frivilligt. :)

Agilityklass lag, Sting börjar med en hindernolla med ynka 0,39 tidsfel. Eboni får 10 fel och Ben nollar!! :D Pippi diskar sig på sista hindret... suck! Hade dock en vägran med från tidigare, men ändå irriterande med disk. Men laget i mål ännu ett lopp och den här gången blev det en 8e placering! :D

Agilityklass 2, Pippis andra start i ag2 och hon gör ett fint lopp med noll fel! :D Tyvärr blev det lite för långsamt samtidigt som det var många som nollade så ingen pinne. Men bra jobbat av henne iaf. :)

Hoppklass 1, Sista loppet på hela helgen och det som jag vill ska gå bra. Pippi gör ett fint lopp, men slarvar tyvärr på två hinder så det blir två rivningar. Det som var skumt med den här banan var att det var inget slalom! :O Haha! Märkligt! Det roligaste var nog att jag märkte inte det förrän Isabelle sa det under banvandringen när jag redan gått ett varv ;) Hahahah!

Jag är faktiskt nöjd med hundarnas prestationer under helgen! Pippi ett nollat lopp med pinne och ett nollat lopp utan pinne. Några bra lopp med 5 fel. Sting har inte diskat sig jättemycket utan tagit sig runt. Har funderat på varför det varit så mycket segare än det brukar och kom fram till att jag har aldrig mött så många oxrar och murar som under den här helgen! Det har varit oxer i var och varannan klass... Vilket gör att Sting taxerar jättemycket och förlorar jättemycket tid tyvärr. :/ Även muren är ett jobbigt hinder för henne. En av banorna var det en oxer som skulle tas en gång och så en mur som skulle tas två gånger... Stackars Sting.

Jag lägger upp alla filmer på hemsidan så småning om, några godbitar kommer troligtvis upp i bloggen (blir väldigt mycket film i bloggen om alla ska upp här. :) Ska även fixa lite bilder från resan så småning om! :)

Men nu något att äta kanske.. jag är hungrig! Haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0