Visby BK dag 1

Det blev en lååång dag igår på Visby BK! Kom dit vid 7 på morgonen och åkte därifrån klockan 22...! GALET!

Agilityklass 1, en lätt bana. Pippi tjuvade men det ordnade sig och vi kom i mål med noll fel! :D Vi slutade på en 9onde plats och det var 9 pinnar som delades ut! Så vi hade en himla tur där! Så idag ska Pippi debutera agilityklass 2! :D Wihooo så spännande!

Hoppklass 1, en lite klurigare bana, men Pippi kämpade på bra. Tyvärr en fulsnurr precis framför en tunnelöppning som vi skulle tagit... Så 5 fel där och det var också det som blev resultatet. Vet inte vilken placering vi hamnade på men långt ner skulle jag tro. Men nöjd med det loppet ändå! Hon gick riktigt bra på fm! :) Kul!

Sen var det en liten paus medan klass 2 tävlade och sen var det dags igen.

Agilityklass Lag, riktigt klurig bana, men rolig ändå! Pippi tog den svåra slalomingången, men så störde jag henne tyvärr så hon gick ur. Fick in henne rätt igen, men så gick hon ur i slutet och sprang upp på gungans nedfart.. suck! Resten körde hon fint ändå! :) Laget diskades tyvärr när Ben tog ett annat hinder än vad som var tänkt. Så Sting fick en egen liten bana, så jag sparade henne till dom andra loppen.

Hoppklass Lag, en kul bana, även den liiite klurig på sina ställen. Pippi lyckades jag få runt på något fel men så springer hon förbi sista och hoppar det tillbaka. :/ Även Eboni och Ben diskar sig, jag går ändå in med Sting och planerar att köra hela banan, vilket jag även gör, dock med en disk...

Hoppklass 3, också en rolig bana. Men det blev ett tokigt bakombyte tidigt i banan vilket gjorde att Sting kikade in i en tunnel. ;) Disk alltså. Resten gick okej.

Agilityklass 3, klurig bana, som skördade sina offer i alla fällorna som fanns. Sting och jag lyckades dock ta oss runt med noll fel på hinder, men hon var alldeles för långsam, men jag saktade ner henne för att safa lite. :) Så typ 11 tidsfel blev det till slut. ;) Men en bättre känsla än tidigare under dagen.

Igår kväll/natt kom väääärldens åskväder rakt över oss. Det regnade, åskade och blixrade för fuuullt! Stackars Sting låg och skakade som ett asplöv. :/ Så får se hur pigg hon är idag på att köra. Vi tar ett lopp i taget. :) Kanske att hon bara kör lagloppen, så kommer vi hem lite tidigare... ;) Det slutade ju inte direkt tidigit liksom.

Nu ska vi fixa klart det sista, blev ju lite sovmorgon i och med uppflyttningen! :D Ska åka dit så jag förhoppningsvis hinner se Isabelle och Matilda köra. :) Heja heja!

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: maja o zoro

bra jobbat :D !! hur gammla är sting och pippi?



grattis till uppflyttningen :D !

2011-07-02 @ 10:28:30
URL: http://majazoro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0