SSBK med Nicole

Vid 15-tiden packade jag in hundarna och träningsgrejorna i bilen och åkte iväg till SSBK. Där skulle vi träffa Nicole med sin schäfer Nero och så hade hon även sin mammas fralle Pamela med också :) Vi började med att fika lite och prataaaa. Sen ställde vi upp rutan och markerade inkallningens stopppunkter. Sen var det full rulle på träningen. Det var riktigt välbehövligt den här träningen, vi har inte tränat något alls på minst 1 månad!

Pippi fick börja.
Fritt följ
- Fokus på kontakt och mycket belöningar, svängar och halter. Även övergångar från språng till vanlig marsch. Riktigt bra med tanke på hur länge sen vi tränade. Lite trängningar i vänster om, men gick bättre mot slutet.
Läggande - Fiina snabba lägganden blev det!
Ink. med ställande - Fick ju stopp på henne på en helt okej sträcka! Kör dock dk och så så att hon får lyckas, men ändå!
Rutan - Supriiiiise matte, titta vad jag kan! Första gången stack hon ut till vänster, men så när hon nosat klart på en markeringskon som var där sa jag rutan igen och hon gick in i rutan! Väl där fick jag stopp på henne och hon stog stilla tills bollen kom någon sekund efter! :D Skickade väl en 2-3 ggr till under träningspasset och hon klarade det vareeeenda gång! :D Wooow!
Apport - Tränade på att sitta kvar, tjuvade inte en enda gång! Snabbt ut och tar den, dock inte samma tempo in.
Hoppet - Bra ut, satte sig direkt och där belönade jag med bollen! Duuuktig!

Fjärren glömde jag bort att lägga någon större vikt på öht. Jag la en liten synlig platsliggning, kanske 25m bort och 30-45sek? Bara för att checka av läget, har ju inte legat plats på många veckor ;) Men det gick bra. Så nu ska jag ta tag i det också. Jag är nöjd med henne överlag då hon faktiskt skötte sig och gjorde grejorna braaa med tanke på att vi inte tränat på länge!

Stings tur sen. :)
Fritt följ - Blandade hejvilt, mycket belöningar för henne också. Gick bra i början! Sen började orken tryta lite.
Sättande - Bra sättanden! :)
Ink. med ställande o läggande - Jag tror jag bara körde en, i slutet och den var riiiiktigt fin! :D Alltså wow! Både bra ställande och läggande för att vara Sting! <3
Rutan - Första gången stack även hon till markeringskonen, men henne sa jag bara vääänster (rutan var till vänster om henne då) till innan hon hann dit (för att testa liksom). Hon svängde till vänster och ställde sig precis utanför banden. Som om hon frågade "är det ungefär här?", så jag sa rutan igen och då gick hon direkt in! :D Sen tror jag hon var lite seg att få ner i ligg. Men till slut så ;) Skickade om och då gick det kanon och jag gick min lilla runda utan att kalla in. Gjorde några fler rutanskick under passet och hon var sååå duktig! :D
Hopp apport - Inte speciellt mycket tugg! Rundade inte hindret heller!
Metallapportering - Samma som hon gjort tidigare, bra ut, tar den och snabb trav in och sätter sig framför! :)
Vittring - La ut pinnarna själv medan hon satt och titta på. Gick lite längre fram för att kunna vara snabb vid avlämnadet som är katastrofalt ;) Letandet gör hon jättebra, men avlämnandet är hemskt som sagt!

Fjärren orkade jag inte lägga någon vikt på nu. ;) Men är riktigt nöjd med hennes träning också. Hon gick helt okej med tanke på att vi inte tränat något! :)

Nu känns det faktiskt lite bättre inför lydnadslägret som vi ska på om en vecka. Ja, jag vet, när man åker på läger är det för att lära sig mera. Men det känns skönt att veta att hundarna i alla fall idag kom ihåg vad man lärt dom fast man inte tränat på länge, och jag vet också vad vi bör lägga större vikt på under lägret! :D

Ska försöka hinna träna mera lydnad nu ett tag, Pippi ska faktiskt tävla den 22 juli... ;) Haha! Mest för skojs skull faktiskt. Tror inte vi kniper något 1a pris och det är inte mitt mål heller. Utan bara gå in och ha kul och se var vi kan hamna poängmässigt på det vi gör just NU. :) Men klart vi ska lägga på ett krut och träna så vi inte gör världens flopp. Hahaha!

Kameran var faktisk med idag, och här kommer lite bilder. Tyvärr fastnade inte Pippi på bild... :/











Assååå jag dööör!! Så söt hon är! <3



Våra träningskompisar idag, först schäfern Nero



Och söta frallan Pamela, som tyckte det var vääääldigt skönt att rulla sig efter ett träningspass.



Sådääär ja, det var den dagen det. Nu är klockan sådär jättemycket igen, så jag borde sovit för länge sen... Fortfarande har jag inte kollat igenom alla bilderna från Gotland, har typ hälften kvar. Men imooorn, dååå borde jag hinna. :)

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Hahah! Älskar bildserien med rutan! :)

2011-07-10 @ 08:00:48
URL: http://madlevsan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0