Mera lydnadsträning

Har nyss varit på klubben för lydnadsträning igen. 6e dagen i rad! :)

Helena med Bamse var också där så vi kunde lägga en platsliggning tillsammans och jag fick hjälp att hålla koll om Pippi nosade (A-C hade tyvärr fått förhinder). Hon nosade inte en enda gång! Kanon! Dessvärre var hon lite ofokuserad första gången jag lämna henne så hon glömde bort vad hon gjorde. Men jag gick och sa till henne, la om och hon fick ligga i lite mer än 3min sen. Bra! Efter att vi tränat lite moment la vi en till platsliggning och då när 3min gått och jag skulle gå tillbaka satte hon sig precis innan jag syntes. Så jag sa bara ligg, gömde mig en kort stund och gick sen tillbaka.

Pippi fick förutom platsliggning köra lite andra moment.
Läggande u. gång - Snabba lägganden! Tränade även på att ligga kvar när jag kommer tillbaka, hon sätter sig gärna upp ;)
Inkallning m. ställ - Kastade bara bollen första gången utan kommando, andra gången handtecken + kommando, snabbt ställande! :) Braaa! Boll direkt. Körde även sista sträckan bara (ställde upp henne stående och gick iväg) för att få upp farten även där.
Fjärr - Bra skiften idag! Flyttade inte fram någonting! :)

Hade ju gärna kört rutan också, men det gick bra igår och jag vill ju inte köra för många moment per gång vi tränar. Så vi möter rutan imorn kväll på tävlingen och håller tummarna för att den går bra. Nu ska hon få vila till imorn kväll. Lugn dag imorgon så hon taggar till ordentligt!

Sting var också med och fick köra några moment.
Fritt följ - Den här gången hade jag ljudet påslaget på mobilen och timern funkade, 2min gick vi. Det tog längre tid innan hon gick ur första gången! :D Fick säga till henne två ggr totalt tror jag. Hon gick annars mycket fint! :)
Metallapport - Oooooj vilka fina ingångar hon fick till! Första gången tog jag ett steg fram och sa fot, men jag såg på henne att hon redan tänkt göra en ingång! :D Andra gången sa jag bara fot och stog stilla, ändå gjorde hon en suveräään ingång!
Trä apport - Tränade på att inte tugga, och idag gick det braaa, inget tugg i ingången! Kastade bara apporten 1-1,5m bort och hjälpte henne vid ingången. Men kunde minska ner hjälpen något sen. Jättekul att det börjar ge med sig!

Nöjd med mina tjejor idag. :) Det går verkligen framåt! Med fortsatt träning hoppas jag att Sting och jag kan komma ut på lydnadstävling någon gång i september/oktober, och då inte bara testa var vi står utan faktiskt känna oss hyffsat redo också! Sen att allt kanske inte funkar på tävling det är en annan femma, men vi ska känna oss mer redo än vi gjort när vi tävlat tidigare i år! :)

Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0