Lydnadsträning på Enköping BK

Jag och hundarna åkte till Enköping BK för lydnadsträning tillsammans med Jessica i förmiddags. Det var supervarmt, och det gick både bra och dåligt.

Pippi

Platsliggning - Började med att lägga en platsliggning 3min dold medan Jessica och Nova tränade lite, ibland kom dom nära men ibland var dom längre bort.
Fritt följ - Gick låååånga sträckor för att se om hon höll ut, och visst gjorde hon det. Men hade inte riktigt samma fokus som hon brukar. Men hon gick inte ur position heller. :)
Läggande u. gång - Kändes bra :)
Ink. m. ställande - Körde en väldigt lång sträcka, men farten dämpades inte ändå, utan hon sprang på tills mitt stanna-kommando kom, sa stanna och kastade boll direkt idag. Duktig :)
Rutan - Bra ju! Kunde hon inte gjort så på tävlingen? Hon gick direkt ut till rutan och stanna på mitt kommando...

Sen fick hon en liten paus medan jag tränade Sting. Så efter pausen fortsatte vi med:
Apport - Jättefin fart både ut och in, dock lite tugg...
Hopp - Bra ut på "framåt", kastade boll direkt framåt bara första och tredje gången. Andra gången sa jag sitt och hon satte sig bra, så då fick hon bollen! :) Inget återhopp, det lär jag inte behöva träna speciellt mycket ;)
Fjärr - Helt ok! Men lite segt.

- - - - - - - -

Sting

Sitt i grupp
- Avslutade träningen med en sitt i "grupp" (ensam), 1min fick hon sitta och la sig inte ner alls! :D Kanon!
Fritt följ - Uuuusch, idag tog vi femtio steg bakåt kändes det som... Hon var inte alls med mig :/ Gick ur flera ggr.
Rutan - Drog åt höger. Men kallade tillbaka henne så vi gjorde om. Då såg hon var rutan var och resten gick bra (körde en tävlingsmässig fast utan inkallning). :)
Vittring - Letade länge innan hon hittade rätt pinne. Fint letande iaf! När hon hittat rätt berömde jag och hon galoppera typ halva sträckan in! :D Wooow! Det var lite skillnad i alla fall!

Sen fick hon också en liten paus mellan momenten. Så efter fortsatte vi med:
Träapport - Tränade en del ingångar. Gick jättebra! Hjälper henne och visar med en godis framför nosen så hon glömmer tuggandet! Körde en hopp apport som avslutning, med lite hjälp i ingången, men ååh så fint hon gjorde det! :D
Metallapport - Bra :) Fin ingång också, sa bara fot (gick alltså inte fram ett steg). Kul att något går framåt i träningen iaf ;D

Det mesta låter iofs hyffsat när man skriver ner det såhär. :) Men blev inte så glad efter fria följet med Sting ;) Ingen fokus alls idag verkligen, men kul att annat gick bättre!

Nu ska jag ta och gå en promis med hundarna.
Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0