Lydnadstävling & Agilitytävling

Orkade inte blogga igår kväll efter tävlingen. Kom hem kl 23 och skulle upp hyfsat tidigt för att åka och tävla igen. Så det får bli ett inlägg nu om båda tävlingarna. :)

Först lydnadstävlingen då. Pippi tävlade lydnadsklass 2. Efter att först ha varit på lydnadsläger lör-tis och sen kört lite träning ons+tor kändes hon trött mot slutet av programet. Dessutom är vi ju inte riiiktigt helt klara än, så jag får vara hyfsat nöjd ändå faktiskt :)

Platsliggning: 10p - första gången hon äntligen ligger på tävling! :D
Fritt följ: 8,5p - Hon trängde lite och sen tyckte domaren att jag tittar på henne då och då och det är då dk.. :S
Läggande: 7,5p - Tar något steg före ligg och kryper något gjorde hon visst.
Ink. m. ställ: 7p - Något segt ställande och även lite dåligt tempo, sen lägger jag ju till ett dk med handen, eftersom moment inte är klart riktigt än.
Rutan: 0p - När jag sa stanna kom hon tillbaka till mig, så hon hittade i alla fall rutan... men verkar vara svårt att få stopp på henne där ute.. Suck!
Apportering: 6,5p - Lågt tempo, och ut nosade hon faktiskt lite också. Sen var det en del tugg och snett sättande. ;)
Hoppet: 6p - Kraftigt dk vid återhopp. Haha! Hon satte sig precis bredvid hinderstödet i princip ;) Så jag testade att göra dk med armen (kroppen ;D) för att visa att hon skulle hoppa! Vilket hon också gjorde! :D Braa där!
Fjärr: 5p - Får upp henne i sitt EN gång (sista försöket) ;) Trött hund kanskee? Haha!
Helhet: 7p - Kommentaren "lite mycket lek mellan momenten". Hahaha! Vet inte riiiktigt om jag håller med där ;) Skulle kunna lekt ännu mera. Jag höll inte på mycket. Man ska väl få belöna hunden mellan momenten? Hmm..

Film från lydnadstävlingen:




Så till dagens agilitytävling. Jag och Sting åkte till Österåker BK för att köra två inoff lopp. Sista tävlingen innan U-SM för hennes del :) Vi har däremot inte tränat/tävlat någon agility sen Visby ;) Hehe. Men vi skulle ju ta tävlingen som träning, så det var ju bra! :)

Började först med en hoppklass, gick bra tycker jag :) Tyvärr fick hon en rivning på sista hindret. Som låg lite i en uppförslutning lite och hon måttade väl lite fel. Bra kämpat ändå! Hon var i alla fall gaaanska taggad innan! ;)



Sen var det egentligen en till hoppklass, men den hade jag inte anmält till och tur var väl det i den värme som var så hade vi nog inte orkat ;) Men agilityklassen körde vi. Tyvärr en disk redan vid 4e hindret då hon istället för att ta slalom klev lite på gungan. Synd :/ Men sen blev det disk på ett till ställe där hon flöt ut en del, ja jag visar väl egentligen ut så och var lite sen med mina kommandon. :) Men bra kämpat av henne ändå tycker jag!




Imorn ska Pippi och jag till Mälarö BK för att tävla två agilityklass 2 lopp. :) Det blir hennes sista tävling innan U-SM. Men hon och jag körde något litet kort träningspass under lydnadslägret ;D Smet ner på agilityplan och körde lite. Då gick hon bra! :) Så får se hur det går imorn.

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: A-C

Du var ju inte ensam om att få den kommentaren... vi får väl se hur den här attityden håller i framtiden. Man måste göra skillnad på överdriven lek o uppmuntran och det som för det mesta sker att vi faktiskt berömmer våra hundar för utfört arbete.



Men men... än så länge får man ta avdraget o småle åt kommentaren. Själv kommer jag iaf göra det, nu finns det inget avdrag i eliten, men ändå. Jag har inte fått något gult eller rött kort ännu! ;0)



Håll igång! Du är mycket ambitiös och duktig!

Kram från A-C

2011-07-23 @ 19:22:18
URL: http://www.acmk.se
Postat av: Agneta m Razzel o Ester

Håller med, fortsätt med den belöningen du har mellan momenten. Bara "trams" att dra för det. Möjligen kan du "sänka ljudnivån" på belöningen;)

Kul att se filmen!!! Snygg räddning av hoppet!!!

2011-07-23 @ 20:41:44
Postat av: maja o zoro

tycker det såg snyggt ut men kan inte så mycket om lydnad ;))) fina agilitylopp i allafall :D

2011-07-23 @ 22:46:54
URL: http://majazoro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0