Kvällsträning

Haha! Man har ju nästan blivit träningsnarkoman efter dom här lägerdagarna ;) Men ska försöka hålla i det så vi kommer framåt också! Så det blir ett tredje blogginlägg nu för idag. Så kan det bli ;D

Tog ut Pippi först och körde lite apportering (trä). Ingen tjuvstart och kanooonfart både ut och in! :D Wooow! Även fin ingång! Jippiii! Gjorde även en inkallning med bra stopp. Sedan en fjärr, 5m ifrån stog jag och la ner henne och körde sen sitt-ligg-sitt-belöning med boll! Det är ju sitt hon har svårast för, ligg brukar gå bra, så belönar sitt oftast. Gick bra! Gick även lite fotgående med svängar och belöning direkt. Hon hade full fokus på mig och sprang inte iväg för att kolla något (tränade på tomten!)

Sen tog jag ut Sting. Fokus på tugget på apporten och vittringspinnen. Körde även metallen några ggr. Bra fart ut till metallen och snabb trav in. Fick till fina ingångar på alla tre ggr jag gjorde! :D Kanooon! Även anti-tugg-träningen på träapporten och vittringspinnen gick bra.

Toppenträning alltså nu ikväll! :D Duktiga vovvar.

Nu är det ingen mer träning idag, ska försöka hålla mig. Haha! Imorn ska jag till klubben tillsammans med Sophie som skulle följa med och hjälpa mig - snällt! :) Tänkte utnyttja henne till lite störning och även hålla koll på Pippi under platsliggning och lite annat sånt :)

Snart mat, tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0