Briardträff med lydnadsträning

Stax efter 16 idag var jag och hundarna på plats på Västerås BK där det skulle vara en briardträff med träning. :) Skojsigt att träffa alla och se alla fina briarder. Om jag inte missat någon var det 12 briarder på plats! :)

Jag körde några moment i taget med hundarna och några med kommendering. Det fanns inte så mycket skugga. Men Pippi fick sitta bunden i ett träd tillsammans med en annan briard, som hon aldrig träffat. Gick kanonbra! :) Tittade knappt på honom :) Sting fick oftast ligga lös bredvid då det inte fanns mycket plats att binda i trädet ;) Och hon är så duktig och ligger kvar för att hon tror att hon sitter fast. Duuktig! Men när jag tränade Pippi band jag Sting. Så jag slapp ha koll på henne, så jag kunde ha fokus på Pippi.

Sting fick köra dessa moment (kanske inte just den ordningen men jag rabblar dom nu bara):
Sitt "i grupp" - Efter att vi var klara kom jag på att jag skulle köra sitt i grupp, så hon fick sitta själv. Fick sitta 1,5 min och det gick bra! :D La sig inte ner alls.
Fritt följ - Började med 3min fritt följ. Några ggr fick jag säga åt henne, men inte så många som igår! :) Berömde lite också på två ställen :)
Inkallning - Gjorde en inkallning med båda ställande och läggande, det gick bra, sen gjorde jag bara en rak, så hon fick springa bara.
Rutan - Rutan stog typ där folk stog, men strunt samma! Ibland kan det bli så. Hon var lite tveksam sista biten. Men hela vägen till rutan kom hon! Sen så stanna hon lite tidigt, snurrade lite på linan ;) men jag testade en omdirigering och då var hon inne, la ner henne och belöna! :) Sen tränade jag några omdirigeringar - gick bra!
Hopp apport - Kändes tungt när hon hoppade... men hon gjorde det bra! Hjälp vid ingången så kom hon fint in. Gjorde några ingångsträningar vid sidan om hindret också.
Metallapport - Såklart så var det något som lät så hon blev tveksam båda ggr jag tränade metallen! Blääh! Men fick ut henne och in i fin ingång, med lite hjälp. :)

Pippi fick köra dessa moment (kanske inte just den ordningen men jag rabblar dom nu bara):
Platsliggning - Först la vi en kort platsliggning med varannan svart och varannan fawn briard! :) Då fick hon vara med, duktig. Gick dock med först när jag lämna, då det blev lite hattigt och inte alls som vi brukar. Efter att vi var klara lag jag och Katarina (med Tage) en platsliggning, 3,5 min och dold. Hon kliade sig en gång, sa åt henne. Annars låg hon fint!
Fritt följ - Lite ofokuserad idag, men jag tränade på en stund för att öka uthålligheten på henne.
Inkallning - Körde två inkallningar med ställande, kommando+kasta boll. Gick bra :)
Apport - Fick kommendering här och hon tjuvade första gången... Gjorde två ggr till och då gick det bra!
Rutan - Lite seg ut, men helt ok stopp. :) Fick ju stopp på henne iaf!
Hoppet - Ut fint, varvade med att kasta boll direkt eller att sätta henne och sen kasta boll. Inget rundande av hindret direkt. :)



Platsliggning med 7 av briarderna, Pippi den andra från vänster. Foto: Katarina

Nu ska jag äta och se film. :) Imorn fm ska vi träna agility med Gun, och jag ska få testa köra sheltie, spännande! :)

Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Enya

sv; det ska jag köpa där uppe eftersom det är deb off :)

fina bilder från B-träffen! :D

2011-07-28 @ 00:00:39
URL: http://enrusselsdagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0