Agilitytävling

Idag åkte jag och hundarna till Mälarö BK. Det var dubblerad klass 2 tävling där, så Pippi skulle få två starter i ag2! :) Det var perfekt tid för mig. Skulle ju börja jobba på hundpensionatet idag på em. Hann klart i bra tid så jag var här i bra tid! Kanon!

Innan första loppet hoppade jag fram Pippi lite eftersom vi inte kört någon agility på riktigt sen Visby ;) Hon gjorde mig riiiiiktigt nervös genom att krypa under gång på gång! :| Uuuh! Paniiiik! Men det löste sig. Fick henne att hoppa och så gick vi av framhoppningen, in i buren en stund.

Väl på banan skötte hon sig superbra! :D Inget krypande under hinder, hoppade fint och sprang på bra. Gjorde även ett nollat lopp! :D Dessvärre var det igen för få pinnar för att det skulle räcka till oss. Synd! Vi kom på 6e plac och det var 4 pinnar som delades ut. Så det var nära. Fast rent tidsmässigt skillde det en del.



Medium och Small gick snabbt och dom byggde om snabbt så väntan blev inte olidlig inför lopp B :) Den här banan, liksom den föregående, kändes rolig! :) Pippi gjorde återigen ett fiiint lopp, förutom att hon stack av plan för att nosa på en väska som fanns där. Haha! Plus att hon missade balansens nedfart. Så 5 fel blev det här då, nästan tur annars hade vi hamnat preciiiis utanför pinne ;) Men hade hon varit nollad (utan att sticka till väskan) hade vi fått pinne. Men jag är nöjd ändå! :D



Jag frågade sen om Sting fick köra som efteråkare och det fick hon, vilket hon gjorde med bravur! Hon gjorde en fin nolla! :) Duktig tjej!



Förutom att få köra som efteråkare tränade jag lite lydnad med Sting. Hon var riktigt duktig. Fria följet gick bra! Glömde dock ställa klockan. Men tror vi höll på ca 2min iaf! :) Behövde bara säga till någon gång. Och då inte i början faktiskt! Sen en inkallning med ställande och läggande, fiin! :) Även metallapport och det var fiiin ingång där! Sa fot och gick fram något steg igen, men det börjar även funka när jag bara säger fot! :D Tränade även lite ingångar med träapport - inte tugga träning alltså! :) Gick kanoooon! Lite hjälp, men då inget tugg heller! Det artar sig!

Hundpensionatet ligger hemma hos Micke och Lotta så jag sover över här hos dom medan jag jobbar. Ska ta och sova snart, måste upp tidigt imorn för att rasta hundarna. Fyra av dom (militärhundar) hämtas tidigast klockan 8 och då ska dom vara rastade och ha käkat frukost. Det är 12 hundar här och bara sen klockan 14 idag har jag gått 19600 steg enligt min telefon! :O Det är ju stöööört mycket! Imorn ska jag sätta på stegräknaren på morgonen så jag får med alla rastrundor direkt från morgonen och se vad den landar på imorn... I och för sig är det 5 färre hundar imorn, militärhundarna åker ju hem, men är tillbaka på fredag, och en annan hund åker hem efter morgonrastningen.

Dags att sova alltså ;D Kroppen är trött efter allt idag. :)

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Josefine Carlsson

Så duktiga ni är!

Väldigt fina vovvar för övrigt =)

2011-08-02 @ 16:47:46
URL: http://teamzj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0