Träning på klubben!

Äntligen blev det lydnadsträning på klubben så man kan köra igenom allt för att se var vi står. Matilda och Eboni följde med. Så först fick jag och Pippi kommendering av hela klass 1 av Matilda, sen la vi platsliggning med Pippi och Eboni. Trots den minimala träning Pippi fått, öhm jag vet inte om hon har legat någon platsliggning sen efter KM (29nov), så låg hon jättefint i hela 2 min! :D Wiiie! Underbart! Sen kommenderade jag Matilda och Eboni hela klass 1, och så till sist var det Stings tur med en kommendering genom hela klass 3. Bra med kommendering!

Såhär gick det för mina tjejor idag:

PIPPI klass 1
Platsliggning
- Jättebra! Låg lugnt och fint i 2min.
Linförighet - Jättebra som vanligt ;) Dock lite studds i språngmarsch.
Läggande - Bra!
Inkallning - Bra!
Ställande - Duktig, fint ställande men tog ett litet steg fram sen. Jag belönade när jag kom tillbaka utan att sätta ner henne då hon verkligen stog blickstilla hela tiden! :)
Apport - Tog lite tidigt och lite tugg. Men höll utan tugg en liten stund också.
Hoppet - Haha, på väg mot hoppet tar hon och hoppar över det. Men men när vi gjorde om så var det finfint!

Så går hon såhär när vi ska tävla så har vi LP i hamn! Jätteduktig idag verkligen!

STING klass 3
Platsliggning
- 4min 15sek och jag dold. Körde utan täcke för att träna på det, eftersom hon alltid har täcke på ute. Lika bra att vänja henne vid korta stunder. ;) Vid sidan körde Matilda och Eboni lite freestylerörelser. Men Sting låg superfint! Helt blickstilla hela tiden! :D Underbart!
Sittande "i grupp" - 1min 15sek satt jättefint och stilla. Haha, förutom en liten ryckning då Matilda kallade in Eboni ;) Jättebra att hon satt kvar trots den störningen.
Fritt följ - Bra attityd och kontakt. Något snea sättanden i vändningarna. När vi höll på med stegförflyttningarna fick Eboni och Pippi syn på något så dom tokskällde och då blir Sting låg och okoncentrerad. Så där blev det inte så bra. Men fick upp henne igen. Duktig ändå!
Sättande - Lite före i transporten så stannade upp för att "plocka upp henne". Men sättandet var bra! :) Duktig tjej!
Inkallning m. ställande och läggande - Jätteduktig, bra ställande och läggande för att vara henne och med tanke på bristen på träning så är det väldigt bra gjort av henne!
Rutan - DK vid skick, då hon antagligen fortfarande var lite tveksam mot när hundarna skälle då det blev rutskick åt det hållet. Men sen jättebra fart ut och bra stopp. DK vid ligg, och avslutade med en jättefin inkallning! :)
Hopp apport - Lite tugg och sne ingång.
Metallapport - BRA! :D Full fart ut, ta metallen och full trav in i IPO-position och lämna av fint.
Vittringen - Så laddad och full fart ut så jag blir orolig att hon bara ska plocka en. Men inte då, när hon kommer fram gör hon ett fint letande och tar med rätt pinne in. Att den sen blir totaldemolerad är ett kapitel för sig ;) Det ska tränas på såklart!

Körde ingen fjärr eftersom vi håller på att träna den från början. Vi tränade sen även lite hopp apport och inte tugga. Gick helt okej. Är nöjd över lag, finslip kvar. Men värt att prova tävla för att se vad vi kan få ihop.

Skulle sen belöna Sting med bollen när vi var klara, och hon far iväg och efter den. Halkar till och skriker till. Ställer sig upp men står på 3 ben. Kommer igång och går på 3 ben hyffsat snabbt. Lite öm ser hon ut. Kollar igenom henne lite snabbt och hon verkar inte bry sig när jag klämmer. När vi kommer hem så klämmer jag igenom mer noga typ överallt! Men ingen reaktion. Hon vill dock inte riktigt stödja på benet. :( Älsklingen då! <3 Så onödigt. Var ju inte så året skulle börja heller! Jag hoppas på en sträckning bara. Blir vila, men korta promisar så hon inte stelnar till helt. Så får vi se om hon blir bättre. Vi som ska tävla i helgen ju! Hoppas hon blir fräsch innan. Annars kör jag såklart inte om hon inte är helt fräsch! Känns ju inte så kul att utsätta henne för det hårt halt golv och 3 lopp varje dag fre-sön efter det här om hon inte blir fräsch... Så får se helt enkelt. :/

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Matilda o Eboni

Tack för idag=) Vi kommer rocka rockring på banorna!

Sååå triiist med Stingen:( Kramar till er

2011-01-03 @ 23:31:49
URL: http://www.agilityeboni.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0