Strikt vila för Sting...

Inte riktigt så jag tänkt det här året skulle börja heller! Sting fick massage idag för att jag ville få henne kollad i musklerna och så efter vurpan igår. Hon har varit halt idag med, och stundtals inte velat gå på höger bak. Hon har troligtvis sträckt en muskel, hon ömmade i en muskel i alla fall som går från korset ner mot bakknäet och lite på insidan. :(

Behandling för Sting blir alltså 5-10min promenad fyra ggr om dagen i lugnt tempo (eftersom att om man går för fort hoppar hon direkt på tre ben) och ingen annan träning, novafon varje kväll på båda låren, Back on Track utetäcke på ute (som vanligt) men inne får hon ha Back on Tracks nättäcke. Så hoppas jag det blir bra snart! Har det inte blivit bättre om en vecka tyckte hon vi skulle åka till en veterinär och kolla. Men som hon kände nu på henne verkade det bara vara en sträckning, så vi hoppas på det och tar det lugnt.

Jättetrist verkligen! <3 min lilla älskling!

Nu ska jag snart sova för jag grymt ont i huvudet och är jättetrött.

Kommentarer
Postat av: maria

ajaj då!

då hoppas vi att det har blivit bättre inom en vecka så att ni slipper åka iväg till veterinären!

skämm bort henne lite extra nu ;)

kram!

2011-01-04 @ 22:23:01
URL: http://hundigt.blogspot.com
Postat av: Jonna & Svante

Vilken tråkig snart på året! Hoppas att det blir bättre snabbt!

2011-01-04 @ 22:54:15
URL: http://www.jonna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0