Lite lydnadsträning!

Wihoo! Det är helt okej underlag på våran gata nu. Snön som kom förut (dom ynka centimentern typ) har nu lagt sig packat ovanför isen så det är kalas underlag nu igen! :D Så det blev ett lydnadspass för Sting för första gången på många veckor. Tror ni jag hade en glad hund? Haha! Skulle ut och ställa upp rutan, och smiter ut och verkligen VÄGRAR gå in! Frå trycka in henne och hon blåvägra. Haha! Toker! <3

När rutan väl var uppe (använde mitt fina rutband idag) så tog jag ut Sting och hon sprang direkt till rutan! Hahaha, min hund är förälskad i rutan. ;) Körde en metallapportering först innan jag skulle köra rutan på riktigt. Så fint så, som det kan bli med henne! Full fart ut, tar den och traav in, men snabb trav ändå och fin ipo-ingång och snabb in i fotposition sen på mitt kommando. På väg bort ifrån rutan gjorde jag ett sättande under gång och det var också BRA! :D

Sen rutan. Skickar henne från ca 30m tror jag det blev. Fuuuuull fart rakt på rutan, stannade direkt när jag sa till och sen la sig ner direkt när jag kommendera ligg! Duuuuktig hund! :D <3 Underbart! Likadant 3 ggr till (fast olika tillfällen). En gång gick jag min runda och kalla in, blev en "vinkla höger" vid rutan för det finns inte såå mycket plats till att vikla vänster ;) hehe. Jättefin inkallning också.

Tränade även inkallning, just ställandet. Hon har ju lätt för att komma i full rulle så det blir svårt att hinna stanna. Men nu galoppera hon ändå men inte lika full rulle, så när jag kommendera stanna så hann hon stanna BRA! Gick fram till henne och belöna med massor med godis. Gjorde en sån inkallning tre gånger till och alla gånger lika fint! Sen blev det en hel inkallning och den är jag också nöjd med! Läggandet på inkallningen har aldrig varit problem.

Sen blev det traggla lite fjärr. Jag känner mig dock så opepp på fjärren, känns som att vi inte kommer någonstans :( Jättetrist... Bläääh! Man ska ju så himla långt bort från hunden också. Problemet är att hon flyttar fram, nu försöker jag träna med att baktassarna ska vara kvar på samma ställe i skiftena. Men det är väl bara att fortsätta traggla. MÅSTE försöka göra flera ggr varje dag också, så kanske det ger mer resultat...

Men vi har alltså ganska många moment nu som jag är riktigt nöjd med ändå! Sittande och platsliggning i grupp brukar inte vara några problem, sättande u. gång, metallapportering, rutan, inkallning tror jag också vi kan få höga poäng på. Hopp apport och vittring kämpar vi med tugget på (men själva söket är fint!), sen har vi den där dumma fjärren. Haha! Just det fria följet går hon riktigt fint på när hon har den attityden! Lite finslip på positionerna i vändningar och stegförflyttningar har vi ju, men det är fullt tävlingsmässigt tycker jag. :)

Guuh vad jag är taggad att tävla henne! VARFÖR ska det typ vara isbana överallt? Vet ju inte hur underlaget är på klubben när det är dags för tävling 13 feb. Vågar inte riskera inför Hudiksvall. :/

Nu ska jag åka och handla godis med lillebror, billigt godis på Godisborgen i Bålsta idag! :D

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0