Länge sen...

Nu har jag inte skrivit på en vecka... Men det har inte hänt så mycket. Träningen rullar på inomhus med apportträning och fjärrdirrigeringsteknik. Sting är bra i benet, promenaderna ökade och idag på ridhusträningen ska hon få galoppera och kanske skutta lite små små hinder. :)

Igår åkte jag in till akuten för att få min mage kollad. Proverna visade inte på någon inflammation eller infektion och det såg bra ut alltså. Men vi ska i alla fall gå vidare med ultraljud för att se om det kanske är gallsten... Hoppas nästan på det så att jag kan få en behandling och sen bli bra!

Ang fjärrdirrigeringen så går det bättre med tekniken för Sting, det är bara att traggla traggla! Pippi har däremot en riktigt bra teknik själv redan! :O Underbart ju! Så där gäller det att hon ska hålla sig kvar på platsen och lyssna på kommandona mest på ökat avstånd. :)

Apporten går det bättre för Sting med, inte lika mycket tugg. Så idag börja vi även med vittringspinnen, den är svårare. Hahaha! Mer tuggvänlig kanske? ;) Men bara kämpa på där också. Pippi tuggar inte lika mycket, vi har börjat träna ingångar till klass 2 (med apporten alltså).

Dags att packa och åka iväg till ridhuset snart! Hoppas ni haft en bra helg! Kanske skriver sen när jag kommit hem hur det gick i ridhuset ;)

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0