Lagtävling på Kistamässan

Pippi höll inne med sitt löp, så det blev tävling idag! :D Wiie! Dock blev vi bara två från laget (i och med att en inte skulle tävla och Sting blev halt), så inget lagresultat. Men vi andra två körde för träningens skull bara! :) Toppenbra! Det var allra första gången Pippi skulle tävla på en mässa (förutom tre ggr som hon varit på utställning på mässor, men inte riiiktigt samma sak) och springa på en matta bara. Det kunde gå preciiis hur som helst.

Men jag är faktiskt nöjd med henne! Hon höll sig någorlunda i skinnet, inte värre än vad hon kan vara ute liksom ;) Inget hälsande på publik eller rädd för publik. :) Fast publiken satt precis bredvid banan bakom ett lågt staket. Mycket publik var det också, och mycket hundar som lät.

Hon satt kvar i ALLA starter - grymt! Det var alltså två hopplopp och ett agilitylopp. Sista loppet (agility) var hon dock lite tröttare tror jag. Men nu tänkte jag inte skriva så mycket mera, utan kika på filmerna istället.

Hoppklass A



Hoppklass B



Agilityklass



Imorn bär det av till mässan igen för att tävla inofficiell agilityklass med Pippi. Såååå tråkigt att Sting inte är fräsch. Men kan tala om att hon är PIGG och faktiskt lite bätte tycker jag :) Men det blir lugnt några dagar till och sen långsam igångsättning. Eftersom det verkade ha varit en kraftig sträckning... usch så obehagligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0