Kvällsträning i hallen

Lite träning fick mina två också idag, nyss faktiskt. Sting fick träna lite apportering - alldeles för länge sen sist! Jag la ut apporten och gick tillbaka till henne där hon satt, hon fick gå fram och hämta den, sätta sig framför mig och såklart INTE tugga då fick man korv. Mums sa Sting och skötte sig riktigt bra! :D Tror hon tyckte det var både kul och kanske lite jobbigt att träna igen. :) Länge sen sist ju. Eller tja, en vecka. Haha! Men veckan som gått har ju inte ens innehållit långa promenader. ;) Så hon börjar bli uttråkad.

Pippi fick också ett pass med apportering, med fokus på ettans då med att inte tugga (såklart) och inte ta för tidigt. Det gick riktigt bra! :D Inget tugg och jag kunde gå ett varv runt henne utan att hon släppte den eller började tugga. Så riktigt duktigt! Sen fick hon köra lite fjärren (sitt-ligg + ligg-sitt). Fint ner i ligg (SNABBT!) men lite segare upp, oftast får jag ge flera kommandon för sitt... Men det ska tränas och kämpas på. Riktigt fint ibland i alla fall! Taggad till tusen! Haha! :D

Blev inget jobb ikväll då jag haft så ont i sidan... Blir ett samtal till Kiropraktorn och hoppas på en tid tors/fre. Han sa att det kunde behövas en repa till då, då det var riktigt illa i måndags. Inte bra att vänta för länge inte... ;)

Kanske fixa lite briardresultat nu då? :) Försöka göra det i alla fall! Sen väntas födelsedagsmat + fika, mamma min fyller år - Grattis! :)

Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0