Agilityträning i ridhuset

Hemma nu efter träningen. Sting fick köra litegranna. Balans, gunga, tunnlar och lite hopp. Max 30cm på hoppen, något på 40cm. Riktigt på G! Lycklig hund <3 Tränade lite ordförståelse. Låg en tunnel under balansen. Stog framför och tränade på att sa jag "tunnel" springer man inte upp på balansen! Hahah! Gick bra till slut! Jag kunde ju dock inte springa. Så därför var det lite lugna grejor (eller ja, lugnt för mig). Körd en inkallning över balansen också. Ställde henne några meter framför balansen och gick hela vägen till slutet och kallade in, hon tog balansen så fint ändå och sprang inte förbi. BRA!

När vi var klara var det många som ville lägga platsliggning, vi kunde dela upp så vi kunde lägga tillsammans med andra klass 3 ekipage. Lät hundarna ligga 3min 20sek medan vi var gömda. Så duktiga! Sen sitt i grupp 1min och även där var dom duktiga allihopa!

Jättenöjd med henne idag! Provade även apportering inne i ridhuset. Men hon började gräva efter apporten - inte bra! Haha! Så vi slutade. Haha, ville inte ha sand när hon skulle gripa apporten, men äta hästbajs gick bra... :S Fråga mig inte hur hon tänker. Hahaha!

Slut för idag, tack för idag. Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0