Kvälls/natt-träning

Jag fick ett enormt träningssug och då blev mina "stackars" hundar "lidande". Haha! Nej, men dom tyckte det var kul, dom struntar i vad klockan är när det är träningsdax. Skull jag bestämma mig för att träna mitt i natten skulle dom säkert hänga på! Haha! :) Hade ingen direkt plan, så gjorde lite allt möjligt. Hehe.

Först ut Pippi, ska ju börja lite mer mot 2an nu då. Så blev träning på farten på apporteringen in! :) Gick bra! Jag sprang iväg när hon greppat den och hon kom galopperandes efter då och tyckte det var jättekul! Sen blev det början till inkallning med ställande. Körde med samma som till Sting. Kalla in och kasta leksak mot henne. Första gången fick jag till ett jättefint ställande, hon blev säkert förvånad. Hahahaha! Sen blev det några längre stopp, men alla ggr stannade hon i alla fall. :) Efter det så la jag en kort kort dold platsliggning. La henne mellan bilarna och gick bara och väntade någon sekund och gick tillbaka och belöna. Måste ju introducera att jag ibland försvinner nu ;)

Sen var det Stings tur och hon var riktigt taggad där inne. Fick stänga in henne i ett rum medan jag gick ut för att ställa upp rutan (hon står nämligen vid fönstret bredvid dörren och kikar ut). Men hon verkade ändå veta vad jag gjorde. Hon letade efter rutan när vi kom ut. Haha! Sötnos! <3 Sen går det knappt att göra någonting annat för att hon vill bara till rutan. Kör lite fotgående och vändningar, snea sättanden blev det. Men antar det mesta berodde på draget till rutan. Så ställde upp mot rutan 30m ifrån. Kommenderar "rutan" och Sting dundrar i väg för fullt så gott det går i det lite hala underlaget. :D Stannar snabbt på mitt kommando och lägger sig ner på första kommandot! Sen går jag min runda och belönar utan att kalla in. Inkallningen är det minsta problemet ;) Har märkt att hon börjar tjuva ibland, så här blir det träning bara på att ligga kvar i rutan när jag går. Hihi!

Sen blev det apporteringar. Först metallen, gav ifrån sig ett morr innan hon tog den! Hahaha! Fiint annars! Sen träapport. Inget tugg idag! :D Wohooo! Kastade inte så långt. Just för att hon inte ska behöva misslyckas. Sen en vittringspinne. Den är desto roligare att tugga på. Men sa till ordentligt en gång. Sen skärpte hon sig och höll så fint utan tugg. Så hon mindes allt! Det härliga är att vi kör med bara vanliga levergodisar nu. :) Funkar ändå finfint!

Körde även sättande under gång (BRA) och även inkallning. Fick stopp på henne relativt snabbt faktiskt. Haha! ;) Hon börjar kanske lära sig? ;) Hoppas kan man ju alltid.

Det var väl det hela. Blev en del träning ändå faktiskt. Nu ska jag snart ta mig i säng. Lång dag väntar i morgon.

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0