Agilityträning

Söndag eftermiddag betyder agilityträning i ridhus! Wihoo! Båda hundarna fick hänga med idag. Kombinationer stog på schemat idag. :) Övning 1+2 fick dom köra på largehöjd och övning 3 blev på mediumhöjd. :)

Övning 1, istället för hinder på nr 4 hade vi ett långhopp och sen la vi till en platt tunnel (som jag så fint ritat dig) som man kunde ta efter nr6.



Sting
Jättefint! Gjorde övningen 2 ggr bara för hon gjorde den så bra, så sparade på krafterna tills nästa övningarna.

Pippi
Gjorde den också bra faktisk! Inget hopp på mig, bakombyte till nr 6 utan problem! Sen körde jag efter platta att jag började om igen så hon fick tänka UT och inte mot mig. Jättebra!

Övning 2



Sting
Oj så hon hoppade! Riktigt fint och vilken spänst! Kom sen på att det kanske berodde på hennes skor som hon fick ha på för att det inte skulle göra ont med såret. Men riktigt bra! Fin fart och lyssnade fint.

Pippi
Gjorde också övningen bra. Sprang förbi nr 6 genom att springa mellan 6an och tunneln när hon kom ut därifrån. Men då sprang jag snabbare så jag hamna på andra sidan hindre istället för bredvid. Då gick det mycket bättre!

Övning 3, gjorde bara övningen med slalom.



Sting
Haha, här hade vi delade meningar... ;) 1-3 gick fint och att ta in mellan 3 och 4 trodde jag också gick bra. Men hon vägrade komma in hela vägen mellan för att ta 4an åt rätt håll. Så fort jag räta upp mig lite lite så backa hon bak och tog 4an bakifrån... Haha! Dryygt! Jag var mer och mer övertydlig tyckte jag men ändå så hade hon bestämt sig för hur det skulle vara... Haha! Hon skällde till och med ut mig! ;) Buse. Men när jag fick igenom MIN vilja hur vi skulle lösa passagen 3-4 så gick det bra igen! :) Jättefint slalom. Kommer 8-9 i fuuuuuull fart och klarar slalomingången ändå! :D Brukar ju annars kunna slarva lite när hon kommer fort.

Träna även lite på att kalla in genom slalom. Kunde inte stå för långt "in" i slalom, då missa hon.

Pippi
Tänkte att "oh no, ingen övning som Pippi kommer fixa, men jättebra träning". Så sätter hon den direkt! :D Att plocka in mellan och "putta" ut är hon inte bra på. Men idag fixa hon det superfint! Kunde göra bakombyten också utan att hon vände och snurra och hoppa på mig!

Blev även för henne träning på inkallning genom slalom, hon var faktiskt lite duktigare än Sting! En gång tjuva hon och började ta slalom självmant. Haha! Tokfia! Men alldeles rätt blev det, och ibland så gjorde jag bakombyte på slalom när vi kom från 8-9, bara för träningens skull och det gick finfint!

- - - -

Behöver jag säga att jag är riktigt nöjd med hundarna eller? Sting har riktigt bra tryck i tassarna idag! Pippi hoppade typ INGENTING på mig och satt fint kvar i starterna (ja, förutom en gång på slalomet. Haha!). Det kanske kan bli något av henne också då? ;) Hoppas kan man ju alltid.

Imorn ska Sting få simma! :D Kul för henne! Hon kommer väl inte tro mig eftersom det var jättelänge sen hon fick simma och så har vi varit där två ggr utan att hon fått simma (fått massage istället). Hon kommer väl bli huuuur glad som helst! :D

Så nu är det alltså dax att försöka komma i säng då så man orkar med veckan. Natti natti!

Kommentarer
Postat av: Petra

Kul att det gick så bra! Ska bli kul att åka till Hudiksvall!

2011-02-07 @ 00:29:36
URL: http://petrasbc.inc.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0