Hunnit med mycket idag

Städdag hemma idag... Bläääh! Men bara att ta tag i det direkt. Hann göra några av mina grejor innan jag åkte iväg till Curves för att få en gratis prova-på-träning där tillsammans med Matilda. Gick finfint. Ska väl försöka fortsätta... Skulle vara BRA för mig. Sen hem och fortsätta städa och lite plugg.

Sen å hade vi bytte den här helgen från söndag em till lördag kväll för agilityträning för att det var bokat av annat i morgon. :) Eftersom Sting fick träna agility igår så var det bara Pippi fokusen låg på idag. Det var min tur att vara ansvarig för att ta med kombinationer och jag tycker att jag hittade tre bra stationer! :)



Övning 1 var en rundbana med kontaktfältsträning. :) Pippi gjorde jättefint kf på balans och gunga första gången! Andra varvet blev det slarv. Första varvet hopp på mig efter långhopp. Men andra varvet framåt! :D Så jag är nöjd med det!

Övning 2 var det fokus på handling. Fanns massor med olika sätt man kunde göra. På bilden är ett av sätten jag gjorde. Det blev vänsterhandling nr 1-6 och så bakombyte på hinder nr 7. Högerhandling nr 8-9 och så bakombyte på nr 10 och vänsterhandling resten. Hon var riktigt duktig! Inga hopp på mig alls utan full fokus och bakombytena gick superfint! :D NÖJD!



Övning 3 var det slalomingångar som tränades. På hinder nr 3 tog jag tillbaka henne åt vänster så det blev som ett framförbyte och skicka in i slalom. Sen bakombyte på nr 5 och så på nr 7 tillbaka åt höger och som ett framförbyte för att sen skicka in i slalom. Hon satte ingångarna jättefint! :D

Vid summering av kvällen så är jag riktigt nöjd med henne! :D Blev väl bara ett skutt på mig och annars jättefint. Ska bli kul och se hur det här kan bli på tävlingar så småningom! Vi blir mer och mer samspelta tycker jag allt. Jag lär mig hur jag ska visa henne samtidigt som hon lär sig att ta för sig mer framåt. :)

Avslutade dagen hemma hos Matilda med lite melodifestivalmys. :) Kul! Vad händer imorn då? Då är det årsmöte + styrelsemöte på brukshundsklubben. Annars så ska jag väl försöka få färdigt min läxa till måndag.

Just det, måste bara berätta något underbart tokigt som Sting gjorde ikväll när jag och Pippi var och tränade! Hahaha! Mamma och min låssaspappa skulle basta, och varken jag eller mina brorsor var hemma. Så Sting blev alldeles ensam och övergiven. Hon satte sig och skällde utanför bastudörren och då öppnade mamma för att visa att ja dom var där inne. Då går Sting in och lägger sig på golvet och är så nöjd så. Hahaha! KNÄPP hund! Kan ju få värmeslag liksom. Mamma sa att det var svårt att få ut henne därifrån. Hon skulle promt basta! Hahahahaha! Men hon fick ut henne såklart ganska så fort. Men så tjurade Sting utanför och voffade tills mamma kom ut. När mamma duscha så kika Sting in bredvid draperier. Hahaha! ;) Hon är lite knasig min "lilla" vovve. <3

Det är väl dags att snart stänga av... Får se hur bra det går. Hehe! ;)
Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0