Agilitytävling Knivsta

Vid halv 2 drog jag, Matilda, Eboni, Trojja och Pippi iväg till Knivsta för att tävla agility! :) Trojja följde med som våran lilla maskot. I morse tvivlade vi få att vi ens skulle komma i väg, det snöade! INTE kul. Men iväg kom vi och både till och från Lagga utan att hamna i diket, eller så mycket som få en sladd faktiskt, körde lugnt och försiktigt.
Vi började med agilityklass. Gick banan, och kände direkt att det här var inte någon bana som passar Pippi. Många rakor, för att inte tala om sista rakan! Gaaah! Men men, bara se glad ut och köra på. Gick mycket bättre än vad jag trodde. Men hon började strula redan vid hinder nr2 som var slalom. En enkel ingång rakt fram. Men hon ville inte gå klart slalom, gjorde om och gjorde om. Bläääh! Hon satt kvar fint i starten och sen flöt det på ganska bra faktiskt efter slalomet förutom en liten miss vid en tunnel. Bra kontaktfält och bra FRAMÅT! :D



Sen efter en liten stunds väntan var det dags för hoppklassen. Lång raka i starten... Men jag valde att testa lämna henne ganska långt ändå med tanke på henne. ;) Hade säkert kunnat gå längre. Men dumt att prova. Hon satt så fint kvar i starten och vänta på mitt kommando! :D Flöt på bra faktiskt, några små missar. Men inget katastrofalt. Slalomfel igen, men sen gick hon klart det i alla fall! Bra! Även här bra framåt! Duktig tjej idag.



Så även fast själva resultaten på pappret inte ser så bra ut så är jag nöjd med henne!
- Hon satt kvar jättefint i båda starterna!
- Jättefint framåt!
- Inte så mycket kläng på mig!

Fina steg framåt för Pippi... hoppas det snart kan gå hela vägen på tävlingarna också! Kan också konstatera att Pippi vill ha en egen lite small/medium-hund! När dom mindre hundarna började komma så började hon genast titta runt och skulle hälsa på alla helst. Hihi!

Sting är ju bara för söööt! Haha! Hon vägra typ hälsa på mig när jag och Pippi kom hem, morrade lite på Pippi till och med. Hon var nog aviiis för att Pippi fått tävla med mig men inte hon. Stackars Sting! Det tog ett tag innan hon kom och hälsa på mig, och då "smög" hon upp i soffan för det är ju så synd om henne. För hon måste ha skor på ute, tratt på inne och fick inte åka med och tävla idag. Sötnos! <3

Nu är det snart natti natti! Det är faktiskt riktigt skönt att jag inte har jobb på lördagar längre. Då är det plugg som gäller imorn! Sen melodifestivalen! Jag var dock helt säker på att den börja ikväll, bra där! Hahaahha!

Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Matilda

Såg bra ut idag:D

2011-02-04 @ 22:51:49
URL: http://www.agilityeboni.wordpress.com
Postat av: Isabelle Almqvist

Såg fint ut :D

2011-02-04 @ 23:05:12
URL: http://www.herdingdogs.se
Postat av: Kim

Rakorna gick ju bra!:) Hoppas bilderna blev bra..

2011-02-05 @ 09:39:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0