Träning träning

Fy på mig! Glömt blogga om duktiga Guiness i måndags! Vi gjorde samma övning som på torsdagen först för att repetera, sen byggde jag om lite och tränade på lite skarpare svängar och skicka framåt. :) Han var så himla duktig! Bra tryck och svängarna börjar sitta (till skillnad mot vad det var tidigare). Vi körde på 40cm idag, har haft på 30cm innan för att det varit så geggigt på planen. Men det var inga problem! :) Om vi bara kan få till det där slalomet och kontaktfälten snart så kommer det bli grymt! :) Vi testade även att gunga lite på gungan. Dvs han fick stå på kontaktfältet på gungan och jag lyfte upp liiite och han fick godis. :) Han tycker dock det var liiite läbbigt.

Såå, då var det gjort lite snabbt. Nu ska jag berätta om vad jag och mina hundar gjort idag. :)

Efter skolan (slutade 11.30 - skööönt!) åkte vi till klubben för att träna. Tanken var att köra lite lydnad med Sting och agility med Pippi. Sting fick nämligen köra lite hoppteknik igår. Ska ju sätta igång agilityträningen nu inför Kistamässan och lagtävlingarna i januari! :D Meen, det var jakt med drivande hundar i skogen... så jag vågade inte köra för mycket lydnadsmoment med Sting med risk för skotten. Tänk om jag skulle skickat henne mot rutan när det kom ett skott... inte så lyckat direkt. Så det blev dom här momenten bara:

Fritt följ: Med mycket belöningar och hon var riktigt duktig! Höll positionen och kontakten sååå fint! :D
Träapport: Började med en slät bara, och hon gjorde även det bra! Inte ett endaste tugg!!!!! :O :O Whaaat?! Ta en paus är alltså BRA! Något har alltså fastnat i hennes huvud. ;) Körde även ett hopp över hinder och även det gick bra! :)
Metallapport: Gjorde även den bra, och för att slippa köra den bara en gång försökte jag få upp tempot på henne, prova kan man ju alltid göra. :) Så jag började springa ifrån henne när hon tagit metallen. Peppade henne också! Hahaha, guh vad kul det måste sett ut. Till en början travade hon snabbt men sen började hon faktiskt även galoppera! :D Wohoooo! Gjorde samma en gång till!

Sen blev det agility! :) Bara 30cm för båda tjejorna, har ju inte kört någon agility på ganska länge... :) Duktiga båda två, blev lite hopp, tunnlar, däck i enklare framåt-kombination bara. Sen balansbommen, träna kontaktfält med hjälp av lock för att påminna, och ooooj så fint dom båda gjorde det! :D Woow!

Så duktiga hundar :) Tror dom tyckte det var kul att köra igång agilityträningen igen! :) På kvällen nu fick Sting sig en novafonbehandling. Myysigt tyckte hon. :)

Har även ridit Damien idag och han gick riktigt riktigt bra! :D Fattade bra galopp i båda varven! :D Och kunde däremellan jobba lugnt och fint i traven, vilket har varit en svår sak när vi börjat galoppera första gången under passen, då ska det vara galopp heeela tiden. ;) Men idag var det stabilt! :) Till skillnad från Fia igår som inte alls ville gå fram och arbeta, men hon har blivit mer och mer enmanshäst. :/ Men imorn ska jag få hjälp av Camilla. Så blir ridning för tredje dagen i rad imorn! :)

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0