Träning på klubben

Efter skolan åkte jag och hundarna till klubben för lite lydnadsträning.

Sting
Fritt följ
- Gick riktigt riktigt bra idag också! Tappade lite, men jag började exprimentera lite med mitt sätt att gå, om jag började gå för "styltigt"/stelt istället för lite mjukare steg och mer tyngd eller vad man ska säga verkade det som att hon gick bättre. Ska fortsätta exprimentera med det. :)
Sättande - Riktigt bra!
Inkallning m ställande - Tränade på stoppet just och kastade boll, fint!
Rutan - Sååå fint! :D Körde hela, inga problem. Lyssnade bra och full fart.
Hopp apport - Lite tugg första och andra gången... Tredje gången testade jag att länga avståndet, kanske hon vill ha mer plats? Då blev det inget tugg. Sen vet jag inte om det beror på att jag sagt till henne två ggr tidigare ;) Haha!

Nöjde mig där sen. Kändes dumt att ta metallen när det var så kallt ute. Burr i munnen juu...

Pippi
Fritt följ
- Taggad! Hamnade då något långt fram, eller så blev hon för taggad så hon inte orkade hålla fokus så länge och tappade lite. Men vi bygger upp igen det som vi tappat under viloperioden. :)
Inkallning - Med fokus på FARTEN! Tog hjälp av boll och det blev skillnad direkt!
Rutan - Lite svårt tyckte hon. När hon väl hittar den har jag svårt för att få henne stanna direkt. :/
Apportering - Lite tveksamt sista biten ut (hade nog svårt att se var den hamnade iom skuggorna), men bra fart in! :)
Hoppet - Jättebra! :D Avslutade med en bara framåt-hopp och belöning direkt. :)

Duktiga båda två! Imorn blir det förhoppningsvis lite agility när jag ändå ska iväg med Guiness. Jag ska även rida och trimma en Jack Russell. :)

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0