Pippi hos veterinären

Idag var det återbesök hos veterinären (hudspec.) på Södra Djursjukhuset med Pippi. Eftersom blodprovet inte visade på skabb var vi ju tvungna att gå vidare i utredningen. Har ju upptäckt några fler småsår som kommit, veterinären kollade på dom, och satte sen ett objektglas mot såret på nosen och kollade på det i mikroskopet. Hon sa att idag såg det annorlunda ut mot förra gången, nu var det vita blodkroppar där som försökte ta sig ann bakterierna, öhm om jag minns rätt. Haha! Men något med vita blodkroppar var det i alla fall. ;) Hon sa att egentligen ville hon inte sätta Pippi på antibiotika eftersom det är ju så små sår bara, men det kändes som det bästa i dagsläget. För att ta reda på om det bara är en infektion liksom. Så nu ska hon käka antibiotika i 20 dagar, och så ringer veterinären tillbaka då för att se hur det är med Pippi. Är det inte bättre måste vi starta en allergiutredning. Så under tiden ska jag skriva ner allt som Pippi ätit (foder, godis etc) så långt tillbaka jag kan minnas. ;) Ifall vi behöver det för utredning.

Måste säga att vi har en himla tur i oturen! Vårat lag är ju anmälda till Kistamässan, och jag blev lite orolig att Pippi nu inte skulle kunna starta eftersom hon skulle gå på antibiotika. Men kollade upp dopingreglementet, och det är 7 dagars karens, vilket betyder att karensen går ut någon dag innan tävlingarna! :D Wohooo!

Just ja, förra gången sa ju veterinären något med att Pippi var ju ändå ganska "gammal", så hon trodde inte på allergi riktigt. Men så när jag kom hem och kollade på betalningspappret, så står det att hon är född 2007. Sa till om det idag att det står fel ålder. Hon är ju född 2008. Då sa veterinären att det sätter det ju i ett annat ljus lite, eftersom hon plötsligt är ett år yngre ;) Och det kan vara allergi. Haha! Tänk så tokigt det kan bli om någon skriver fel ålder. ;)

Nu hoppas jag att den här kuren ska hjälpa så vi slipper gå vidare med en lång, och
kanske dyr, utredning för allergi!

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0