Man ska träna i alla väder...

Strax efter klockan 12 hade jag plockat ihop träningsgrejorna, satt på mig gympaskor och tänkte att jackan kan jag ta på armen... Öhm... Missade en viktig detalj bara - kolla ut innan man klär på sig! När jag öppnar dörren spöööregnar det! :/ Av med skorna och byxerna. På med leggings och regnbyxor och så gummistövlar. Haha! För vi SKULLE iväg och träna. Punkt slut! Fick upprepa orden: "man ska träna i alla väder" för mig själv ett antal ggr i bilen på väg till klubben. ;) 

Började först med Sting. Satte ut rutan och så körde vi det här:
Fritt följ: Trots massa regn gick hon faktiskt BRA! :D Guh så duktig hon blivit. Tror mycket har att göra med med att jag faktiskt hittat ett bra tempo. :)
Inkallning: Något segt stopp.
Rutan: Fuuull fart ut, sen gjorde hon som på tävling. Började nosa i backen när jag sagt stanna. Grr! Sa åt henne och klappade till med händerna ;) Då vakna hon till och lyssnade och gjorde en fin omdirigering och stannade direkt! Nytt skick och superfint stopp! :) La inte ner henne, utan körde bara stå och sen belöning, inte någon inkallning heller då.
Hopp apport: Bra! :) Inte mycket tugg där!
Metallen: Hittade något att nosa på på vägen. *Mutter* verkar finnas mycket godis på plan nu... Men gjorde sen fint, bra ingång!

Sting fick träna i regn... När det var Pippis tur blev det uppehåll, men mulet. Hon fick göra det här:
Fritt följ: Hon känns lite lost och okoncentrerad, mycket belöning för att få fram hennes fina fotgående igen.
Läggande: Bra :) Satte sig dock för tidigt. Så blev till att göra om och belöna att hon låg kvar.
Rutan: Ojoj... dåligt! Började nosa en massa... :/ Fick in henne en gång iaf och kunde belöna. Hon har verkligen inte det där trycket ut till rutan...
Hoppet: Braa! :) Blandade med att belöna efter framåtkommando, efter sättandet, efter momentets slut :)

Mulet när Pippi körde alltså... under tiden som jag byggde fram till Guiness agilitytäning började det lätta mer och mer och solen skymtade till och med! Haha! Snacka om olika väder till varje hund. ;)

Guiness var riktigt duktig! Stack inte iväg! :) Ställde upp det såhär:

                |

      __               __
 

                |

Där han fick springa runt på en volt och leta upp hindret. Bra! :) Tog även tillbaka ibland och bytte varv, även det gick bra!

Sen efter ett av hindrena byggde jag en raka med ett till hopp, däck, kort tunnel, hopp. :) För att kunna variera svänga och framåt. :) Duktig! Men han vill gärna ta hindret som är framför honom innan han kommer. Haha! Blir ju lite problematiskt. ;) Men det går framåt med träningen = huvudsaken! :)

Avslutade sen med slalom. Började med 2 pinnar och tränade även med 4 pinnar sen. Går bättre! Han har ju inte hittat tekniken än. Men snart så! :)

Nöjd med dom tre! :) Skötte sig bra, som vanligt mest nöjd med Sting som fick arbeta i det jobbigaste vädret och gjorde ändå bra ifrån sig! :)

När jag lämnade tillbaka Guiness fick jag en korg med lite paket! :D Guuuh så snällt! Det var lite blandat till både mig och hundarna. Jättekul!

Efter att jag kommit hem och ätit var det dags att åka till stallet och rida Damien. :) Han börjar bli riktigt riktigt fin i höger galoppen! :) Jobbar på fint i traven, jag red lite utan stigbyglar. Kändes bra! :) Ska försöka göra det varje pass. Tränade även skänkelvikningar i trav, och det går framåt! :) Blir nog bra det här så småning om. När galoppen funkar bra ska vi börja hoppa också! Men kan nog lägga in travbommar snart iaf :)

En bra dag idag. :) Hann städa och fixa lite på fm också. Men nu är det dags att sova, för imorn hoppas jag att vi kanske kan julbaka lite! :)

Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0