Agilityträning

Annandag jul, 10 grader... Något är väldigt FEL! Nästan skrämmande... Men det är skönt, för då går det att träna agility utan problem. Nästa vecka ska ju jag och tjejorna tävla agility lag så träning behövs så vi kommer i form ;) Guiness fick såklart också följa med.

Började med att bygga upp den här kombinationen, perfekt när man har flera alternativ när hindrena står kvar! :)



Körde kombinationerna 1-4 med alla tre. Pippi rev en del i början, men hoppade bättre mot slutet. Hinderna låg på ca 50cm. Sting var riktigt duktig! Bra fart och inte speciellt mycket taxerande! :D Guiness var riiiktigt duktig, svängde bra och sög på framåt kanon och hade bra fart. Jaa. Sååå duktiga hundar!

Förutom det här fick Guiness köra lite slalom. Först en port bara och jag skickade från olika vinklar. Gick kanonbra! Sen ett vänsterslalom med 8 pinnar fick han ta också. Inga problem :) Men lite hjälp in bara. Behöver träna mer såklart. Så han hittar rätt själv direkt och så. :)

Nu ska jag sova, bloggar förresten på min nya dator nu! :) En stationär men en bättre. Fick den i julklapp. :)
Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: maja & zoro

du är UTMANAD ! läs min blogg för vidare info : http://majazoro.blogg.se/2011/december/utmanad.html#comment

2011-12-29 @ 15:19:13
URL: http://majazoro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0