Agilityträning igen

Dags för ett pass agility igen! :) Finslipa lite inför lagtävlingarna om en vecka. :)  Isabel och Veronica tränade med mig så fick lite filmat också. :) Vi byggde upp en klass 3 bana, tog bara bort tre hinder i början och dom två sista. :) Så vi hade det knixiga partiet kvar. Riktigt kul! :)

Både Sting och Pippi gjorde bra ifrån sig. Men Pippi var nog bäst idag! :) Rev inte speciellt mycket och hade bra fart! Sting däremot hittade sina egna linjer och vägar ibland. Haha! En gång tog hon ett hinder till vänster (hon hade låst på en egen linje) fast jag sprang åt höger. Hahaha! Såg riktigt kul ut på filmen. När jag var på Sting lite mer gjorde också hon riktigt bra ifrån sig ;)

Förutom det har jag faktiskt hoppat idag! :D Wihooo vad det var kul! Extra spännande då jag fick rida en häst som jag bara ridit en gång tidigare, för länge sen ;) Men det gick bra! Trodde jag skulle glömt allt, men efter lite uppvärmning på hindrena i början fick jag till det sen. Det där med att hitta rätt avsprångpunkt är nog det jag tappat mest. Men det satt sen. :) När jag kom in i hur hästen hoppar och vad den hade för galopp. :)

Imorn blir det träning med Guiness. På måndag blir sista tillfället för Sting och Pippi att köra lite agility innan tävlingarna. Då blir det lite lätta grejor bara och få upp fart. Sting ska hoppa lite lägre. :)

Nu ska jag spela lite The Sims 3 Husdjur! :)

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0