Agility å lydnad

Idag åkte jag till klubben för lite träning med Sting, Pippi och Guiness. Agility för alla tre och även lite lydnad med Sting. Blir en liten snabbis här vad vi gjorde.

Började med Pippi och Guiness. Byggde upp en lättare bana med mycket framåt. Pippi var duktig. Men hade inte riktigt ordentligt koll på tassarna när det kom till att svänga lite tajt. Då rev hon... Men bra slalom, och framåt. :)

Guiness drog iväg till skogen en repa en liten stund efter vi börjat... :S Något han visst börjat med även med ägaren, märkligt. När vi väl kunde träna, när han var hos mig igen ;D så skötte han sig bra. Han har ett riktigt bra framåtsug, men att svänga är inte lika kul tycker han. Men fick till en övning där han svängde fort och hoppade bra! Ställde två hinder såhär:
___           ___

Ganska långt emellan, så fick han hoppa runt som en åtta typ. Tar båda hindrena mot mig alltså, och så ut mellan. :) Då gick det riktigt bra!

Så var det Stings tur när dom yngre var klara ;) Himla skönt att avsluta med Sting, för hon glänste som tusan idag! :D Riktigt bra gjorde hon ifrån sig!

Först fritt följ ett tag, och superfin kontakt och allt! Tror jag hittat rätt tempo (och framför allt sinnesstämmning hos mig kanske?) så hon kan gå så bra som hon faktiskt kan! :)
Därefter körde vi hopp apport, något tugg i slutet, men jag ställde upp långt ifrån och kastade långt och inget tugg innan hon satt fot. Dessutom galopp tillbaka mot hindret! :D
Sen fick hon hämta en vittringspinne, ca 10-14m bort (ensam pinne bara). Två ggr, INGET tugg och GALOPP in!! :D asså gaaah vad hon var duktig! :D JACKPOT-belöning där såklart!

Sen fick även hon köra lite agility och hon gjorde bra ifrån sig även där. Suuuperfint kontaktfält på gungan! :) Bra slalom och bra fart. Tycker även hon hoppade bra, hade på 50cm. :) Inte speciellt mycket taxerande utan öste mest på. :)

Kul när det går så bra. :) Nu ska Sting få en novafonbehandling sen är det dags att sova... imorn är det skola. Sen ons+tors sen JULLOV! :D

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0