U-SM 2011

I fredags åkte jag och Enya upp till Sala tillsammans med hundarna och en massa packning. Där mötte vi upp Matilda, som kom från andra hållet och tillsammans åkte vi följa john med bilarna vidare till Ösby Naturbruksgymnasium för att veterinärbesikta hundarna och kolla på invigningen av U-SM! :D La bara in alla grejor på rummet där jag och hundarna skulle bo över helgen, tänkte att jag kunde bädda efter invigningen och innan handlingen. Men så blev det inte, åt mat där någon gång också. Haha!

SHU's maskot fanns såklart på plats vid invigningen! :)



Kollade i alla fall på handlingen och sen blev det till rummet och bädda sängen och sooova! Jag somnade väl redan vid 23! Det var länge sen det blev så tidigt i säng, men så skönt!

På lördagen gick jag upp vid halv 8 för att kunna kolla på platsliggningen för lydnaden vid 8 (Matilda och Eboni tävlade), så fick hundarna gå lite också. Sen var planen att äta frukost och sen kolla på när agilityn började. Men det drog ut på tiden innan platsliggningen började. Så jag fick ta och gå och lägga hundarna i burarna i tältet för att hinna äta frukost innan dom stängde.

Sen rullade agilityn på och jag tävlade i 2an med Pippi och 3an med Sting, samt lag med båda hundarna (samma lag som förra året). Nöjde mig alltså med bara agility i år, ville inte riskera krock och stress. :) På kvällen kollade jag på freestylen, guuh så många duktiga ekipage! :D Matilda och Eboni tävlade även freestyle klass 2 och den vann dom! :D Wihooo! Grattis till dom!

Pippi diskade sig i båda sina lopp. :/ Alltså hade hon ingen chans på individuell placering på U-SM i år heller... :/ Trist! Jag som tyckt att hon börjat gå så bra! Men hon har gjort sådär som jag verkligen inte gillar! Lurar mig att tro att hon låst sig på ett hinder och ska hoppa, men bryter preciiis innan hindret och svänger förbi. SUCK!

Sting gjorde ett kanoooonfint lopp! En rivning blev det i mitten, så hade vi bara målrakan kvar och jag kände att det här kunde gå bra! Ja, det hade det kunnat göra. Om det inte var för att hon blev jätterädd för kamerasmatter. Det satt alltså en person och fotade 2m från hindret, precis utanför banden, i knallgul tröja och stora feta kameran som lät som smatterband när hon fotade flera bilder i rad. Blev en vägran på näst sista hindret och det tog lååååång tid för Sting att ta sig fram tillräckligt för att skutta över hindret. Tappade ca 10 sekunder på det och drog på oss hela 23,? fel. Vi hamnade alltså på en 30e plats inför dag 2 = heeelt kört att komma på någon bra placering.

Laget lyckades ta sig i mål trots Pippis disk! :) Sting gjorde ett fint nollat lopp. <3 Så laget hamnade på en 3e plats inför dag 2! Det var alltså till den klassen jag skulle tagga till dagen därpå för det var bara där vi hade chans till medalj!

SM-final i ösregn, någon som känner igen det från stora SM eller? ;) Haha!

Dag 2 börjarde i alla fall nästan likadant, skillnaden var att jag hann se Ebonis platsliggning. Dock missar jag deras lydnadsprogram även idag. Men hör att det gått kalasbra, som dagen innan, och sen ser jag resultatlistan som visar att dom även vunnit lydnadsklass 1! Enya och Sydney går in och får brons i agilityklass 1! :D

Pippi gör ett hyfsat agility 2 lopp, förutom att hon gjorde en fuling vid ett hinder (sprang förbi). Sting nollar sitt klass 3 lopp! Med hela 9 sekunder under ref.tiden! Det är inte vad man är van vid. Frågan är om det var en väääääldigt lätt ref.tid?! Det måste det varit. Men överlag så har det varit väldigt väldigt lätta banor under helgen!

Så var det bara laget kvar. Pippi kommer i mål med 5 fel (en rivning), men oj så hon går! Bästa känslan med henne under helgen! Andra laghunden får 5 fel och en massa tidsfel, tredje laghunden nollar och även Sting går in och sätter nollan! Vi lägger oss i ledning efter det. Kvar är då dom som ligger 2a och 1a. Spännande! Men vi hade alltså redan då minst brons! Dom som låg 2a får lite fel här och var med fler än en hund, så dom måste räkna med dessa och vi hade rätt tajt med felen mellan lagen. Men vi ligger kvar i ledning! Sämst silver!! Iiih så spännande! Så lyckas andra laghunden i det ledande laget diska sig och dom körde bara med tre hundar, så då stog det klart att vi vann U-SM GULD i år igen! :D Kanooooonroligt!

Jag tycker det var roligare att vinna i år. För förra året var det i princip redan avgjort första dagen eftersom vi var enda laget i mål. Men i år låg vi ju faktiskt "bara" på bronsplats inför dag 2. Dessutom var det tre lag på pallen så vi var inte ensamma i mål!

Wiiiiie! Det betyder att vi har lagstartsavgift, mat och boende betalt även för nästa år! Hoppas det blir av!

Pippis båda individuella klass 2 lopp:



Stings båda individuella klass 3 lopp:



Pippi och Stings lagstarter:



Avslutar med en bild på mina fina och duktiga tjejor med rosetter å medaljer. <3



Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Karin & Soya

GRATTIS va´kul & duktigt av er att klättra upp och ta GULDplatsen! :D

2011-08-10 @ 12:14:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0