Träningen igår

Glömde ju totalt att blogga om träningen igår! :) Så jag gör det nu istället. Började med Pippi.

Platsliggning - Hon låg kvar, men det var lite nosa här och lite nosa där... sa åt henne, och sen så började det visst klia någonstans också. Suck! Men tror det blev ca 2min iaf som hon låg utan att göra något alls. Det var vääääldigt varmt.

Fritt följ
- Gick ett ganska så långt och det var fullt fokus igen! :D Gick superfint. Körde även lite långsam och någa vändningar.

Inkallning m ställande - Kastade först bara boll. Sen kastade jag boll och sa stanna, och så en sista hantecken + kommando och direkt boll när hon stannade. Gjorde fina stopp :)

Rutan
- Hon såg när jag ställde upp den och när jag körde Sting (hon fick en paus efter några moment så fick Sting köra lite). Jättefint ut och stannade på mitt kommando de ggr jag skickade ut. Inget smygande. Men sista gången så sprang hon bara halvvägs ut. Då sa jag rutan igen och om jag minns rätt gick hon in i rutan. Men DÅ var det svårt att få stopp på henne. Men sa då rutan igen och väntade ut henne. Jag såg hur hon tänkte faktiskt och till slut så vände hon runt så hon hamna i mitten, duuuktig!

Apportering
- Vet inte vad som hände, överhettad hjärna? Haha! Hon sprang liksom förbi mig på fel sida och ville inte in i fot. Haha! Så fick hjälpa henne någon gång för att påminna att sådär gör man ju inte heller. Troligtvis ville hon in i skuggan.

Fjärr
- Hade bollen med mig, men suuuperfina skiften verkligen. Inga dk behövdes! Fast jag utmanade henne och stog kanske 7-8m ut. Sen så var det en annan som tränade skall med sin hund på en annan plan. Såg ut som Pippi kollade ditåt (bakom mig) istället för på mig. Men hon gjorde ändå sina skiften! Duuuktig! :D

Sen var det Stings tur, och tiden började rinna iväg. Så hann inte göra så många moment.

Fritt följ
- Jag hade varit och ställt ut rutan precis innan, och hon går riktigt ofokuserat då! För hon vill bara till rutan. Men jättebra störning ju. Så fick säga till henne en del ggr och hon gick väl inte riiiktigt så tajt som hon kan och jag vill. ;) Men 3,5min körde vi på och det gick ändå bra med tanke på den störning som rutan ger. :) Haha! Hon var så söt efter FF, jag sa varsågod efter momentet och vart sprang hon då? Jaa, mot rutan såklart! Haha!

Rutan
- Sen så fick hon äntligen köra rutan på riktigt! Fin fart ut, stannade och la sig direkt på mina kommandon också! Hon var så glaaad! Gjorde något omdirigeringsskick, och hon rättade sig fint. Sen så blev jag sugen att testa elit-rutans skick. Dvs från kon, fast jag hade ingen kon, utan ställde upp henne bara, som om hon stog vid konen och så gick jag ifrån typ 10m (som det är i eliten). Jag visade med armen och sa rutan. Hon kom då först mot mig, men jag var bara tyst - ville ju se vad hon gjorde, och då kom hon på sig själv. Så vände hon och sprang raaakt mot rutan och stannade på mitt kommando! :D Wiiie! Duuktig tjej! <3

Sättande - Hon gjorde ett snabbt sättande för att vara henne så nöjde mig där! :)

Metallapport - Körde det en gång, för hon hade bra fart ut och kom in i fin ingång. Ville avsluta då, eftersom vi haft några småduster med metallapporten för att det varit något som stört henne så hon blivit osäker. :) Så det är ju bra om hon får avsluta med en bra känsla. :)

Idag eller imorn ska jag träna igen, då med Matilda och Eboni. :) Den dagen vi inte ska träna tänkte jag låta Sting simma, det var alldeles för länge sen sist. Tycker synd om henne! Vi MÅSTE få till det med minst en gång i veckan... blir så irriterad på mig själv för att det blir slarv.

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0