Träning på bk

Igår em åkte jag och hundarna iväg till klubben för att träna lite. :)

Först körde jag lydnad och då först med Sting då det var massa mörka moln så fanns väl risk för åska. Så ville ha henne klar innan :) Ingen åska kom det heller, skönt!

Fritt följ: Strul i starten med att få henne i fotposition... Hon var så taggad och ville nog till rutan också. ;) Men sen gick hon jättefint! Gick ganska långa sträckor och belönade emellanåt.
Sättande: Bra :)
Inkallning m. ställ o lägg: Bra fart genom hela, helt ok stopp och bra ligg! :)
Rutan: Suuuper! Skickade säkert från 30-40m och ändå var det full fart ut och lydde mina kommandon direkt. Körde ingen inkallning och hon låg så fint kvar.
Trä apport: Körde en påminnelseövning bara med att lägga den nära på marken så hon fick plocka upp den. Sen körde jag med hoppet, och hjälpte vid ingången, fiiint!
Metallapport: Bra! :)

Sen var det Pippis tur. Hon var riiiiiktigt taggad idag!

Fritt följ: Taggad som sagt!! Men gick bra ändå! :)
Läggande: Bra :)
Inkallning m. ställ: Sent stopp, men bra fart. Haha! Mera träning bara så ska det nog bli bra igen. Gjorde om några ggr och kan konstatera att jag inte kunde kasta bollen på ett sjyst sätt igår ;)
Rutan:  Fint ut, men svårt med stanna idag. Var jvar på momentet och körde flera ggr. Tappade farten till rutan ju fler ggr vi körde. Men fick till ett bra skick och stanna till slut! :)
Apport: Kanonbra fart ut och in, dock blir det liite tugg i ingången. Onödigt!
Hopp: Bra ut, lite segt sitt. Men hon hamnar längre ut i alla fall! :)
Fjärr: Bra! Gjorde först bara upp till sitt och belöna, sen gjorde jag en hel och hon missade inget skifte :) Kanon!

Som avslutning fick Pippi köra en hoppklass 1 bana som hade blivit uppbyggd. Riktigt bra bana där det var mycket spring, bra uppladdning. :) Hon var dessutom riiiiiktigt speedad! Kanonbra hindersug och jag kunde skicka henne! Riktigt nöjd!

Snart ska jag och Pippi åka ner till pendeltåget som ska ta oss in till Stockholm central där vi ska möta upp Elsa och Michaela. Därefter drar vi vidare mot Göteborg!! :D Iiiih så spännande! Pippi ska få bära sina saker själv i en klövjeväska som jag hittade här hemma :) Så då räckte det med en ryggsäck till min packning och så har jag satt fast but och stol på en liten shoppingbagkärra. Det här är första gången Pippi ska åka tåg så långt. Har bara åkt en station annars ;) Så ska bli spännande. Ikväll ska vi på Liseberg (i regn...) och då ska Pippi få vara hos hundvakt. Så slipper hon ligga ensam på hotellrummet.

Det som är huvudgrejen i Göteborg är Doggy Professional Agility Cup RIKSFINAL imorgon alltså! :D Sååå det blir också spännande!

Nu ska jag packa det allra allra sista och byta om. Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0