Mera lydnadsträning

Man skulle ju nästa tro att jag blivit ett lydnadsfreak! :) Men jag vill verkligen få till bra resultat i lydnaden också. Har ju faktiskt som mål med minst ett 1a pris med Sting i 3an. :) Då måste vi få ordning på momenten! ;) På träningen idag körde jag igenom hela klasserna med dom.

Pippi

Platsliggning
- Jag testade vad som hände när jag tog henne direkt från bilen (hade rastat dom och sen satt in dom medan jag satte upp rutan), inte ge någon belöning utan bara gå fot in på planen och lägga henne. Hon var supertaggad och när hon la sig ner kom ett skall. Tänkte då att hon har för mycket myror i brallan för att ligga kvar ;) Jag gick till bilen, som jag hade ställt vid klubbstugan och hämtade mobilen (jag var utom synhåll för henne). Men när jag kom tillbaka hade hon flyttat sig låååångt! Så det blev en utskällning på henne och så började vi om och gjorde en sån förberedelse vi brukar. Dvs fotgående, lugn belöning och då var hon lugnare när jag la ner henne. Hon fick ligga 2min 20sekunder för jag kände att det var bättre att hon fick lyckas nu om hon hade myror i brallan ;D hahha! Då var hon duktig iaf!

Fritt följ - Långa sträckor och ganska långt program. Även långsam marsch. Kanonfiiint! Tappade inget alls. Härligt!

Läggande - BRA! Satte inte upp henne eftersom hon haft en förmåga att sätta sig för tidigt.

Inkallning m. ställande - Handtecken + kommando. Fint stopp! Berömde med rösten och kallade sen in andra sträckan, bra! :)

Rutan - Hon vek av framför mig och ställde sig och kolla påmig direkt istället för att springa rakt fram till rutan. Återupprepade kommandot och hon fick tänka till, sprang till rutan och sprang då till rutan, men hamnade inte riktigt inuti, så ett till kommando och då hamna hon i mitten iaf! :)

Här blev det belöning med bollek en liten stund.

Apportering - Fiin fart ut, något tugg. Trots bra fart in! Bra ingång. :)

Hopp över hinder - Vände lite för tidigt, men hamnade ändå en bit ut i alla fall. Så blev inte svårt för återhopp ändå. Bra annars!

Fjärr - Nu var hon allt på g! Satte sig upp när jag vände mig om direkt. Haha! Sa bara ligg, hon la sig, sen när jag sa sitt så hoppa hon fram. Gick då tillbaka och gjorde om, då blev det inga dk! Plus att hon orkade! :D

Hon var riktigt på g och duktig idag! :D Börjar nog få till detaljerna nu tror jag :) Smågrejor som ska fixas.

Sting

Sitt i grupp
- Fast ensam ;) 1,5 min. Hon satt så fint och stilla så.

Platsliggning - 4min - lugnt och stilla! :D

Fritt följ - 3min idag. Något ofokuserad, men gick riktigt bra emellan åt! :)

Sättande u. gång - Bra!

Inkallning m. ställande o läggande - Woooow vilket ställande hon gjorde idag! :D Helt klart det bästa hon gjort på länge. Läggandet var också bra, men det brukar det ju vara ;D Härlig attityd och fart!

Rutan - Wiie vilken fart ut, stannade och la sig direkt, gjorde även en inkallningen också. Inget tjuvande!

Hopp apport - Lite hjälp vid ingången men det gick bra! :) Fortsätta få bort tugget bara, även om det mer och mer försvinner! :D

Metallapport - Som vanligt, men nu en fiiin ingång. Tog ut svängen lite själv så jag flyttade varken fram eller sa något och hon kom in i fotposition självmant! Perfekt!

Vittringen - Var det enda vi inte körde.

Fjärr - DK på första sitt och ett stå. Men flyttade inte fram speciellt mycket, knappt något alls! Men lite åt sitan är det istället, men duktig tjej!

Sting hade också riktigt på g idag. Gjorde alla moment med glädje men ändå bra, blev ju väldigt kortfattade kommentarer för henne. Men hon gjorde ju grejorna bra! Nu är jag sugen på att tävla! Men det är ju fria följet som verkligen måste slipas på. Det ska funka överallt ;) Men annars börjar resten lossna ju. Känns jättekul! Bäst att kika efter lydnadstävlingar (som inte krockar med den redan fulla kalendern) ;D haha!

Nu ska jag sätta på en film, tjingeling!

Kommentarer
Postat av: maja o zoro

låter som en lyckad träning :D!?



kommer du till märsta-sigtuna och tävlar? :O

2011-08-03 @ 22:57:25
URL: http://majazoro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0