Lydnadsträning

Ännu mera lydnadsträning blev det idag. På en hyffsat ny plats (var länge sen vi var där), i Bålsta. :) Grusplan körde vi på den här gången :) Blir en snabblogg här då jag snart ska åka och rasta hundar och sen se på film med Sophie.

Pippi
Platsliggning
- 3,5min låg jättelugnt och fint!
Fritt följ - Gick riktigt bra! Gick ett längre program.
Läggande - Har märkt att hon helst inte lägger sig i grus, så bra träning! Men hon stog bara första gången, sen la hon sig dom andra två gångerna :)
Inkallning m. ställande - Bra stopp! :)
Rutan - Fiiint! :D
Apportering - I princip inget tugg alls! Bra ingång.
Fjärr - DK på första sitt, men sen bra :)

Hade inget hopp, därav inte det momentet. Haha!

Sting
Fritt följ
- Klockade inte idag. Men gick helt okej! Lite ofokuserad i början, men inte riktigt ur position...
Rutan - Haha! Sophie och Gucci var störning. När jag ställde upp Sting innan rutan så la Sophie Gucci och så sprang hon iväg från henne. Svårt att förklara, men typ såhär såg det ut alltså. 

                RUTAN

Gucci                         Sophie






              Jag & Sting

Jag testade att skicka Sting på rutan, trodde hon skulle springa till Sophie. Men hon sprang direkt till rutan. Sen blev Gucci nyfiken och gick fram. Sting blev lite förvånad, hamnade lite tokigt. Men efter omdirigering så hamnade hon rätt. Duuuuktiga tjejen! <3

Trä apport - Eftersom vi inte hade något hopphinder tränade jag på att hon skulle hämta och komma in i fot utan tugg. :) Jag testade att gå ut och lägga apporten som längst 12m ifrån och kommenderade henne att hämta. Hon sprang fint ut och tog apporten, sen in utan minsta tugg!!!!! :D Wooow! Det börjar lossna alltså! Jag ökade alltså avståndet någon meter i taget :) KANON!
Metallapport - Fint! :)
Vittring - Har vi inte tränat på ett tag, och det märktes. Det gick inte klockrent. Dags att ta tag i det också!

Sådär, nu måste jag avsluta. Men det var vad vi gjorde, och det blev ju lite störning av andra människor/hundar och bilar som gick/åkte förbi på vägarna runt om. Riktigt duktiga hundar!

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0