Lydnadsträning

Har ju totalt glömt bort att blogga om lydnadspasset vi körde i tisdags! Så blir en snabb blogg om det.

Gick först fritt följ med Sting, gick inte alls bra. Hon var inte taggad alls. :/ Men det hade åskat lite tidigare på dagen, och det var rätt varmt så hon var nog fortfarande lite påverkad för att orka koncentrera sig på just det.

Körde sen trä apport, la ut den en bit och längde sedan lite i taget för att få henne att träna hämta och ingång utan tugg. Gick riktigt bra!

Körde även rutan, och den satte hon klockrent! Gjorde även ett elit-skick (förutom konan, så ställde ut henne och gick ifrån där jag skulle stått om jag skickat på kon), även det gjorde hon superfiiint! <3


Så var det Pippi tur, eftersom hon har problem med uthålligheten så blir det nu att träna hela program. Hon var riktigt taggad! Har aldrig varit så pepp på lydnadsträning tror jag, hon gjorde verkligen allt med glädje och fart och fokus på max!

Fritt följ: Som sagt, taggad! Gick och var spänd som en fiolsträng, kändes som att hon när som helst skulle spricka! :)
Läggande: Snyggt!
Inkallning m ställande: Fiiint stopp!
Rutan: Gjorde tre skick från olika håll, alla ggr full fart ut till rutan och stanna på mitt kommando direkt! :D Wiiie!
Apportering: Kände hur det ryckte till i henne när jag kastade, men hon satt kvar tills jag kommenderade och då var det full fart ut och fint resten :)
Hopp ö. hinder: Fiiint ut! Bra sitt! Gjorde tre gånger, första och sista gången belöning efter sitt och andra gången belöning rakt fram. Jätteduktig verkligen!
Fjärr: Fiiina skiften och full fokus!

Guuuh så nöjd jag var med henne! Sååå bra attityd och hon höll ihop! Gjorde ju rutan och hoppet flera ggr = mycket mer spring än vad det blir på riktigt. Målet är nog att hon ska kunna köra programet två ggr direkt efter varandra och fortfarande ha fokus på sista fjärren! DÅ borde hon orka på tävling! Men som hon gick idag hade vi haft ett 1a pris, så det är finslip och uthållighetsträning som gäller verkligen!

På kvällen körde jag andra passet med Zinja, en sheltie som jag ska få tävla lite med, första gången i Märsta i helgen :) Gick bra!

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: A-C

Härlig läsning för lydnadsfreaket s

Kram från A-C

2011-08-11 @ 22:25:47
URL: http://www.acmk.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0