DPAC riksfinal + SSBK agilitytävling

I fredags åkte jag och Pippi pendeltåget in till Stockholm central för att möta upp Elsa och Michaela. Tillsammans skulle vi vidare ner till Göteborg med SJ tåg. Pippi har bara åkt en station med tåg tidigare, det här var alltså första gången hon skulle åka en lång sträcka. Men hon skötte sig kanooonbra! Låg ner hela tiden och när folk gick förbi brydde hon sig inte alls, dom fick kliva över henne fram och tillbaka. Med och utan väskor, barn och vuxna. Såååå duktig! Men ja, som dom flesta vet så finns det alla möjliga sorters människor. En tant råkade dunka sin väska i huvudet på Pippi, men direkt efter så gör hon om det flera ggr samtidigt som hon säger "Men flytta på dig då" till henne. Det var alltså inte att hon råkade... Helt stört! Jag sa att det är bara att gå, hon ligger stilla. Får då ett irriterat svar att "men det är lite svårt när man har ont i benet", som om jag skulle veta att hon hade ont i sitt ben?! Jag sa då till henne att hon kunde sagt till så kunde jag flyttat på henne, hon behövde ju inte slå på hunden. Men jag önskar nu såhär i efterhand att jag faktiskt ställt mig upp och sagt det raaakt i ansiktet på henne. För jag är osäker på om hon hörde allt.. SUCK!

Nåväl... när vi kom fram traskade vi bort till hotellet och checkade in. Sen fick jag gå tillbaka till stationen och lämna Pippi till Erik som skulle köra henne till Sabine (min låssaspappas syster) som skulle passa Pippi under kvällen medan vi roade oss på Liseberg! :) Jättesnällt verkligen! :D Så slapp hon ligga på rummet. Vi hade riktigt kul på Liseberg, hann åka mycket då det inte var speciellt mycket människor där! Kanoooon!

På lördagen drog sedan allvaret igång ;D Haha! Rikfinal i Doggy Professional Agility Cup! Först fick vi en uppvärmningsklass. Pippi kände bra, hade sug på hindrena! :) Men sprang förbi platta tunneln, men jag visade inte speciellt tydligt så jag tar på mig det.

Film uppvärmningsklass:



Sen var det dags att köra igång finalen på riktigt med första loppet, som var ett hopplopp. :) Pippi rev första hindret. Surt! Annars gick hon bra. :) Fick visst en 5a för touch på mig också.. men den har dom inte räknat med... Jaja.

Film hoppklass:



Sista klassen för dagen var agilityklassen, och det var en riktig M-bana.. Triiiist! Pippi drog på sig 10 fel. Missade nedfarten på balansen och rev sista hindret. Sånna där onödiga fel. Men det är ju Pippi, hon är ojämn. Haha!

Film agilityklass:



Vi slutade totalt på en 8onde plats. Vi fick ändå en pokal då alla som kommit till final fick en pokal. Superfiin! :D Får fixa bild imorn. :)

Resan hem gick jättebra, Pippi var så trött så hon somnade och sov djupt under i princip hela tågresan, vaknade till någon gång bara och kollade lite. Sen somna om.

- - - - - - - - - -

Man är ju lite galen... ;) Upp tidigt för att tävla idag också. Men med Sting och i Stockholmstrakten, på Stockholm Södra BK för att vara mer exakt. Haha! Sting var gaaalet taggad till första klassen som var agilityklassen. Hade svårt att få henne till startposition för att hon bara vred runt och skällde massor. Hon drog iväg som tusan efter slalom där och tog då ett hopphinder från fel håll tyvärr så blev disk. :/ Jag hade innan tryckt ut henne för mycket i slalom så hon gick in på fel sida. Dumma mig! Det var bara 2 nollade i large, så lite svår var banan allt.

Film Agilityklass 3:



Efter ett tag var det dags för hoppklassen. Något lättare än agilityklassen, men den hade också sina svårigheter och så såklart. Det gick helt okej. Förutom att Sting vände (!) i en lång rak tunnel...? Så gööör man ju inte! Helknasigt. Vet inte om jag ropade för mycket... men ändå. Det är skumt att hon vände :S Jajja.. nu blev det så och vi slutade på 19,88 fel eftersom det kostade en del tid ;)

Film Hoppklass 3:


Nu ska jag soooova. :)
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0