Bra träning med Guiness & Sting

Ikväll var det första passet med Guiness. Min projekthund, det går ut på att ta honom från nybörjare till tävlingsklar i agilityn. :) Pippi fick stanna hemma ikväll. Sting och Guiness skötte sig bra i bilen tillsammans. :) Skönt att det funkar! (Första gången dom träffades idag).

Åter till träningen, började med Guiness. Han kan sitt kvar, så jag satte honom framför ett hinder som var 30cm och gick runt till andra sidan, sa helt enkelt bara hoppa och han hoppade direkt! :) Så det gick ju bra! Testade att lämna från båda sidor om honom, gick också bra :)

Vi gick vidare till däcket. Körde det först lågt två ggr. Det gick bra. Sen när vi höjde till largehöjd gick första gången också bra, förutom att han touchade lite lätt med en baktass för att han inte lyfte ordentligt. Då blev han lite misstänksam. Men vi tog oss över det problemet och tränade vidare med att söka upp lite mer själv. Han sprang förbi/under några gånger. Men då var det för att jag inte visade ordentligt. Han var ändå duktig! Svårast var när jag hade honom på höger sida. Minns att Pippi också tyckte däcket var ett märkligt hinder, tog tid innan hon tog det rätt. Sting däremot minns jag inte. Men jag kommer inte ihåg att vi hade direkt problem med det heller ;)

Tog sen den korta tunneln några gånger, inga problem! :) Avslutade med att kalla in över två hopphinder, gick bra! :) Han fick såklart pauser emellanåt.

Sen var det Stings tur. Jag satte upp rutan medan hon fortfarande väntade i bilen, så den fanns där när vi entrade planen. :) Hon var pigg (vilket hon var i morse på promenaden också! Haha! Crazy dog då!) och riktigt taggad.

Fritt följ: Hon var nästan lite för laddad, hon hamnade ur position några ggr för att hon flamsar... ;) Men hon går riiiiktigt fint mestadels.
Sättande: Bra!
Ink. m. ställ o lägg: Idag var ställandet bättre än läggandet faktiskt. Läggandet var nästan för sent.
Rutan: Suuuperbra! :D Hon älskar den verkligen! Full fart ut, stannade direkt och la sig direkt på mina kommandon. <3
Hopp apport: Lite hjälp vid ingång, men inget tugg! :D
Metallapport: Fiint! :) Hon kom in lite för rakt framifrån mig så jag sa fot vid ingången för att hjälpa henne att lyckas, vilket hon gjorde.
Vittring: Fick hjälp att lägga ut den. Återigen har hon superbra fart ut, gör leta-arbetet riktigt bra. Men ingången är inget att skryta med! Men idag travade hon ändå in större delen av vägen tillbaka in, tappade pinnen en gång. Tuggade gjorde hon förstås ;) Men ja. På något sätt var det ändå bättre. Hon kan ju hinna tappa den fler ggr, plus att hon knappt går framåt ibland för att hon har fullt upp med tugg ;D haha!

Det var dom moment vi gjorde idag, men gjorde lite annan ordning faktiskt :) Det bara blev så. Är nöjd med henne! Så pigg och glad idag igen genom alla momenten. Jag är riiiktigt sugen nu på att köra på klass 3! Vill veta hur vi ligger till poängmässigt. :) Dessutom vill jag ju veta om hon håller ihop lika bra på tävling. :)

Men nu ska jag ta och komma i säng. :) Natti natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0