Agilitytävlingar Märsta-Sigtuna BK

Hann inte blogga igår, för direkt efter tävlingen var det hem och fixa iordning sig för att sen åkt till klubben för kräftskiva eftersom klubben firar 50-års jubileum! :)

Så här kommer resultat från båda dagarna.

Lördag

Hoppklass 1
Jag körde ju en liten smallsheltie idag också, vid namn Zinja. Det var en bana med flyt i, och vi går in och sätter en nolla! :D Wooow! Vi slutar på en 4e plats och får en pinne. Riktigt skojsigt!

Zinja



Pippi missar slalom totalt (andra hindret och bara rakt fram - plättlätt!) och sen när jag tar tillbaka henne går hon ur... sen tredje gången gillt och så tar vi oss igenom banan med en vägran till och en maaaaassa tidsfel. ;) Inte det där suget mot hindrena som hon hade i onsdags.

Pippi



Agilityklass 1
Här körde jag då bara Zinja, eftersom Pippi är i ag 2. Det gick bra, men fick tyvärr två vägringar. En på slalom och en på platta tunneln (den rundade hon), men vi klarade ändå tidsgränsen. :)

Zinja



Agilityklass 2
En riktigt klurig bana. Innehöll många svårigheter för Pippi, vilket visade sig på banan sen också (att det faktiskt var svårt för henne), sen när hon inte har det där trycket på hinder så blir det ju inte lättare ;)

Pippi



- - - - -

Söndag

Agilityklass 2
En lättare bana än igår och idag var Pippi riktigt på g... vad det nu är som gör att hon på g ena dagen och andra dagen inte det har jag iiiingen aning om. Det är jättesvårt! Men på g var hon iaf, och har sug på hindrena! Vi får 15 fel pga missade KF på balansens nedfart, en vägran och så en rivning. Men eftersom hon hade mer tryck var jag nöjd ändå. Såg på resultatlistan sen att hade hon nollat hade vi vunnit. Då vi var 1 sekund efter vinnaren, och vägran tar ju mer än 1 sekund liksom!

Pippi



Agilityklass 3
Iiiiinte någon lätt bana... Gosh! 60cm högt också (vilket Sting tycker blir jobbigt). Tänkte på banvandringen "huuur ska detta gå?", men jag fick vara på Sting hela hela tiden. Men då lyckades vi också ta oss i mål med noll fel på hinder! :D Något som det inte var alltför många som gjorde... Men 6,13 tidsfel blev det eftersom hon tappar mycket fart i svängar. Vi var suuuupernära att få en SM-pinne. Det delades ut 9 pinnar och vi kom på 10 plats... men inte nog med det, den som kom 9a hade 6,08 fel, vilket betydde att vi hade behövt tjäna in 0,08 sekunder för att få en pinne! Det är inte speciellt mycket!! Åååh så irriterande, men mycket nöjd över att vi klarade banan ändå!

Sting



Hoppklass 3
Var inte jättelätt den heller. Det diskades hejvilt på den banan också. Även om det slutligen blev några fler nollor än i hoppklassen. Jag och Sting blev en av dom som blev diskade. Jag var inte tillräckligt på henne vid ett ställe där en tunnel låg efter slalom (som inte skulle tas direkt efter) så då drog hon dit. Sen diskade hon sig två ggr till ;D Haha! Hon tog en annan tunnel från fel håll, TVÅ ggr... suck! Men jag blev väl inte heller så noga i och med att vi redan var diskade och båda vi var nog trötta. Eftersom vi var diskade så slapp hon ta muren som var sista hindret också. :) Skönt för henne!

Sting



Tuff helg! Imorn börjar praktiken, det här sommarlovet försvann snabbt som tusan! :O Nu måste jag börja planera veckorna så hundarna får sin beskärda del av träning, för det blir inte mycket tid över för sånt nu under praktiken eftersom jag även ska jobba lite :)

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: A-C

Härligt jobbat! Kram från A-C

2011-08-14 @ 19:05:45
URL: http://www.acmk.se
Postat av: Maja o Zoro

bra jobbat !! :D grattis till placeringarna :) får man sm pinne fast man har fel (bara man kommer bland de som pinnarna delas ut til)? kram <3

2011-08-14 @ 19:36:41
URL: http://majazoro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0