Agility DM och träning

Igår eftermiddag åkte jag och Enya med hundarna till Häverö BK för att delta i årets Agility DM. På vägen dit spööööregnade det. Verkligen asmycket! Körde typ 70km/h på motorvägen en bra bit för att det regnade så mycket så man inte såg något. Men när vi kom till Norrtälje blev det fint och det var uppehåll även en stund efter att vi kommit fram till Häverö. Men såklart började det regna strax innan banvandring för large och det höll i sig hela kvällen. Men ingen åska som det varit på dagen i alla fall! :)

Min videokamera sa upp sig... så agilityloppen blev inte filmade och tyvärr missade hon som filmade början på Stings hopplopp, men hela Pippis hopplopp är med. Så ni får bara se en film dessvärre. :/ Men idag har jag varit och köpt en ny!

Åter till DM... ;) Agilitybanan kändes väldigt väldigt enkel! Sting skulle lätt kunna nolla den, Pippi skulle kunna göra det om hon var på humör. ;) Sting nollar! Kanonfint lopp från hennes sida med bra fart! Pippi har väääärldens tryck i tassarna och for iväg som skjuten ur en kanon, får tyvärr två vägringar på slalom och tidsfel. Men i mål kom vi, och jag var jättenöjd med henne fart! :D Full rulle verkligen och bra sug på hindrena! Det saknade jag ju på U-SM.

Hoppbanan var snäppet krångligare. Men Sting gör återigen ett fint lopp med bra fart, jag klantar mig dock så hon får en vägran när jag inte gör det bytet jag ska göra! Suuurt! Men nöjd med henne ändå! :D Pippi går in och har full fart igen! Wiie! Sätter även en nolla på hinder, tror däremot hon får tidsfel... fast hon var riktigt snabb! :O Skumt!

Vet tyvärr ingen totalplacering i DM då deras dator krånglade, så inga fullständiga resultat gick att se då. Men jag längtar tills det kommer ut på sbktävling så jag får se hur det gick resultatmässigt.

Men jag är riktigt nöjd med mina tjejor och det är huvudsaken! :D

Här är då Pippis hopplopp:




Nu ikväll tränade jag sheltien Zinja som jag ska tävla på lördag. :) Det gick riktigt bra! Så nu taggar vi till lördag! Ska bli kul att tävla med liten hund faktiskt! Har ju många ggr sagt att jag vill testa på det, och nu är det dags! Har tränat med henne vid tre tillfällen nu, och det har gått bra alla ggr.

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: A-C

Bra jobbat!

Kram från A-C o Chip

2011-08-11 @ 22:23:42
URL: http://www.acmk.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0