Träningsdag på klubben

Klockan 13 var jag och Pippi redo för träning på klubben. :) Nu när vi haft hostfritt här hemma i 14 dagar är det ju okej att komma ut lite! ;) Haha! Det var träningsdag där idag, startade 10 redan. Men jag tror inte Pippi skulle orka träna hela dagen (Sting orkar deffinitivt inte det) så då åkte vi dit till em istället. Först platsliggning sen lite egen träning. Körde igenom klass 2 själv.

Platsliggning: När jag kopplat loss så sprang hon till rottisen bredvid, duuumma Pippi! Men fick tillbaka henne och så la jag ner henne. Gick sen och gömde mig och hon låg så fint så! :) Kikade fram lite försiktigt. Kanske vi körde 1 ½ min och gick tillbaka. Ingen tog tid. Men jätteskönt att det funkar även med andra hundar på klubben. Öhm, ja förutom hennes lilla ryck ;)
Fritt följ: Gick lite fritt följ mellan hundar och så till nästa ställe där jag skulle göra ett moment. Hon gick jättefint och sprang inte till nåååågon annan hund! :) BRA!
Läggande: Snabbt och bra!
Ink. m. ställande: Gick inte så långt, men fick till hyffsat bra stopp faktiskt! :D
Rutan: Fanns en liten ruta uppställd med skål i. Så gick dit och la i godis, skickade och upprepade en gång. Gick bra! Funderar bara på om hon förstår momentet. Haha! Men vi kommer väl till det snart. ;)
Apportering: Tjuvade ingen gång under den enskilda träningen, men inte alls samma tempo in som ut ;) Tränaa!
Hoppet: Bra ut, sätter sig när jag säger till och hoppar bra tillbaka. :)
Fjärr: Duktig! Funkade riktigt bra faktiskt!

Så jag var jättenöjd med henne! Men än var det faktiskt inte slut. Vi skulle som avslutning få bli kommenderad på linförighet/fritt följ (beroende på vilken klass man tillhörde) plus tre valfria moment i sin klass. A-C går även en domarutbildning så vi fick även betyg på dom moment vi gjorde tävlingsmässigt. Jag valde då förutom fritt följ, apportering, hopp och fjärr. Då jag känner att det är dom momenten vi kan tävlingsmässigt. Ja läggandet går ju också. Men den har vi ju haft kommendering på i 1an redan och jag vet att den funkar :)

Fritt följ: Gick kalaaasfint! :D Men tyvärr nyps hon lite i benet under språngmarschen vilket gör att man drar 1p på. Men vi fick 8,5p. Vi skulle alltså kunnat fått 9,5! :O Sååå bra gick hon alltså. Första gången faktiskt som vi går fritt följ med kommendering, annars har det ju varit med koppel på ;)
Apportering: Haha, tjuvade på första... Fick göra om och då satt hon kvar. Inte samma tempo in som ut och lite tugg gjorde att vi hamna på 6p. Men A-C sa det att får jag bort tugget (= blir även bättre fart) så kan vi få 9p, med avdrag på den lilla tempoväxlingen! Så bort med TUGG! Har märkt att hon faktiskt får till lite tugg vid sämre fart.
Hoppet: Gjorde lika bra som på enskilda träningen, men fick kommentaren "önskar något mer action i rörelserna", alltså att allt ska vara lite mer alert ;) Men 9p fick vi! :D
Fjärren: Ingen kommentar, bara så fint! 10p! :D Flyttade sig inget och gjorde bra skiften! Underbart :D

Känns bra det där inför tävling! Det som vi har kvar är alltså klara platsliggningen på full tid ute också (hon klarade ju inne igår utan problem) och så inkallning och rutan. Men inkallningen kan vi säkert få poäng på men inte så bra. Rutan är ju det moment som verkligen är 0 just nu. Haha! Men det känns bra, hon ska säkert klara av 2an också! :D

Jättekul att vara med på träningsdagen eftersom hon skötte sig så himla bra! <3

När jag kom hem tog jag ut Sting på 15min promis. Tränade då lite fotgående med henne och att inte få några sneda sättanden, men hon skärpte sig direkt, hon satte sig så fint! :D Braaa tjejen!

Nu är jag trött. Har fortfarande ont i axel/skulderblad/nacke. :/ Tycker jag var duktig som kom iväg och tränade, kul var det!

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0