Träning

Vi fortsätter igångsättningen här. :) Blir 15-20min promenader typ 3ggr om dagen och efter någon av promenaderna även träning av något eller några moment i den lydnadsklass dom tillhör :)

För Sting blev det idag en inkallning med ställand och läggande. NU har hon börjat sänka farten. Haha! Men stannar och lägger sig bra då. Vill inte riktigt träna fullt ös på asfalt med grus heller med tanke på tassarna ;) Men det blir lite finslip när jag kommer till något bättre underlag. :) Sen ett sättande under gång, så fint så! Sen rutaaan. :) Sting var jätteduktig. Skickade två ggr från 30m och hon sprang rakt in och stanna och la sig bra på mina kommandon. Provade även att stå lite som elitens rutanskick, att hon är en bit framför mig och har rutan ett antal meter å höger/vänster. Gick fint det med!

Pippi fick träna inkallning med ställande. Tre ggr körde vi. Duktig tjej! Hon börjar förstå! :) Sen fick hon köra lite slalom från olika vinklar och bakombytet. Lite svårt att springa bredvid bara (det är massa snö kvar där slalomet står), men hon skötte sig bra!

Ska snart åka och jobba. Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0