Spring För Livet har debuterat!

Idag styrdes bilen mot Märsta-Sigtuna BK för agilityLAGtävling! Debut för laget. :) Laget heter alltså Spring För Livet och består av: mig & Pippi, Matilda & Eboni, Isabelle & Ben och så mig & Sting. Det är alltså bara Sting som är äldre och mer rutinerad än dom andra som är yngre och inte tävlat lika mycket så det är ett rätt så ungt lag och vi kör på och se hur det går. :)

Agilityklassen
Pippi fick totalt 29,46 fel, varav 15 fel är hinderfel resten tidsfel. Men hon kändes bra ändå! Hon gick först in i fel slalomport och sen så gick hon ur slalom och skällde på en hund utanför planen. Sen så tog jag om och hon missa sista porten. Sen rev hon ett hinder. Så en hel del tid försvann vid slalom alltså. Men hon hoppade ingenting på mig så jag är nöjd!
Eboni fick 15 fel.
Ben fick tre vägringar och därmed diskad.
Sting gjorde ett fint nollat lopp inom ref.tiden! :D Wohooo!

Så totalt fick laget i alla fall tre ekipage i mål med totalt 44,46 fel och det blev en 9onde placering av 22 startande lag!

Pippis agilityklasslopp


Stings agilityklasslopp


För att det inte ska bli så många filmer i bloggen får ni länkarna till Ebonis och Bens lopp.

Hoppklassen
Pippi gick återigen ur slalom vid sista porten... huuum! Tror jag blir för ivrig iväg och drar ut henne. Måste skärpa mig och vänta tills hon är klar! Men tog bara sista porten då för att inte tappa jättemycket tid. Hon slutade på 7,16 fel eftersom det blev lite tidsfel iom slalomet. :) Men riktigt bra flyt på henne! Inget hopp på mig här heller!
Eboni gjorde ett finfint nollat lopp! Deras första till och med. Wohooo! :D
Ben gjorde samma fel som Pippi. Även det kostade några extra sekunder så han slutade på 6,99 fel.
Sting gjorde återigen ett finfint nollat lopp precis inom ref.tiden! :D Jippii!

Laget slutade alltså med 6,99 fel och det blev en 6e placering av 22 startande lag. Det som är heeeelt galet är att hade Ben eller Pippi gått klart slalom hade vi tagit en SM-pinne! 5 pinnar delades ut och laget som tog sista pinnen hade 5 fel. Så vi var verkligen jättenära en pinne! JÄTTEKUL! :D Vi kan också vara med och slås!

Pippis hoppklasslopp


Stings hoppklasslopp


För att det inte ska bli så många filmer i bloggen får ni länkarna till Ebonis och Bens lopp även nu.

Jättenöjd med mina hundar! Kan inte vara annat. Vi har inte tränat agility speciellt mycket i och med kennelhostan. Sting tränade för första gången sen den i torsdags och hoppade då inte ens largehöjd! Haha! ;) Vi vilade oss helt enkelt i form. ;) Riktigt nöjd med att Pippi inte hoppat något på mig på banan också!

Imorn är det ind. officiell klass 1 med Pippi. Hoppas hon går lika fint då med och kan få hem någon pinne. :)

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Hanna & Jessie

Vad kul att ni har ett lag! :) Grattis till resultaten och lycka till på den individuella tävlingen! :D

2011-05-01 @ 09:45:17
URL: http://russellbus.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0