Senaste dagarna

Har glömt blogga helt enkelt. ;) I söndags åkte jag till Västerås igen för att kolla när min klasskompis skulle ställa sin afghan. Men jag åkte dit lite tidigare än henne för att träffa Melinda. Hon skulle ställa båda sheltie och aussie. Vi trodde det skulle bli krock, så när jag kom dit så fick jag ställa aussie, bara sådär! :) Haha! Men det gick bra. Hunden brukar passa. Men jag fick henne till fin trav. Sist den ställdes (på stora Sthlm) så fick den en 3a för den liknade en bc... Men i söndags fick den Very Good i alla fall! Ägaren var jättenöjd. Jag var också nöjd. Flera tikar åkte ut med båda gula och blå kort. För min klasskompis gick det jättebra! Officiell debut i juniorklass och resultatet blev CK och 4 Bästa tik! :D Jättekul!

I måndags fick både Sting och Pippi varsin cykeltur på ca 1,8km exkl avskrittning. :) Duktiga tjejor. Blandade skritt, trav och galopp. :)

Igår var det inget speciellt som hände.

Idag fick Sting ett slalompass. Först bara 4 pinnar som vi sprang mot i FULL fart och jag fortsatte medan hon körde slalomet så hon fick full fart direkt efter. Gick jättebra! Kom från olika vinklar med lite bakombyten också. Sen satte jag tre slalomdelar som en triangel så hon fick söka upp ingångar, gjorde lite framförbyten och skickade tillbaka och sådär. :) Hon var jätteduktig!

Den här veckan har Pippi varit med till praktiken alla dagar för att träna på att kampa med Lotta och Micke som har stället. I måndags var hon inte sådär strålande direkt. Tisdag kampade hon med Lotta jättebra! Idag skulle vi testat med skott men Lotta hann inte komma så vi tar det imorn istället. Men hon kampade faktiskt med Micke idag, utan problem! :D Hon har tidigare inte velat kampa med honom. Och har han klappat henne uppmuntrande i sidan har hon släppt och inte velat ta upp kampen ige. Men idag gick även det! :D KUL! Finns kanske hopp inför måndag ändå? ;)

Vi har även försökt oss på lite freestyleträning med blandade resultat... Känns sådär inför söndag. Men men, får gå som det går...

Snart dags att ta sig i säng. Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0